Gå til innhold

Mannen min fyllte 30 år for en tid tilbake

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi hadde feiringen på en ganske så kostbar resturant, en av hans venner kom med et glass pepper i presang og lovte at han skulle kjøpe fotballskjorte med favorittlaget i England, her om dagen spurte jeg om han hadde gjort det, men da fikk jeg til svar at min samboer hadde ikke vært så "giret" på noe skjorte så det hadde han ikke gjort.

Synes generelt det er elendig presang og komme med en pepperbøsse til 10 kroner fra rema når feiringen er lagt til en kostbar resturant.

Ja, hadde ikke forventet presang til 1000 kroner, men denne vennen spiste og drakk som en av heltene så jeg måtte gripe inn og si at dessverre ble ikke dessert dekt av vår regning.

Jaja, det blir ikke til at denne "vennen" får komme i vårt bryllup, kanskje vi får doruller i presang!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel ikke pga gavene man inviterer vennene med ut, vel?? Det er vel fordi man har lyst til å ha det gøy sammen?

Skrevet

Ærlig talt, man kjøper da gave når man blir invitert med for å feire! Enkelte tar veldig lett på dette med å kjøpe bursdaggaver. Tror nok han hadde blitt skuffet selv hvis det hadde skjedd med han. Synes det er elendig og kjipt av vennen deres, og skjønner godt at dere ikke inviterer han til bryllupet deres.

Skrevet

Det skrev Hi selv... hehe Synes du er jævlig smålig å nekta han dessert når dere har invitert ut. Hehe

Skrevet

Nei jeg er ikke hi nei. Men jeg skjønner hi godt. Utrolig, hva?

Skrevet

Synes bare hun er smålig jeg...

Skrevet

Hi her, ingen av gjestene fikke dessert bare til opplysning og de fleste tok seg retten til mer enn de 2 alkoholmengdene jeg hadde avsatt til selskapet og vi måtte betale så selskapet ble mye dyrere enn antatt.

Skrevet

Skjønner HI veldig godt jeg.... Det er jo også en uskreven regel om at man kjøper gave minst like dyr som kuverten sin. Nå mener jeg ikke at denne regelen skal følges slavisk, men å stille opp med et glass pepper er bare for dumt....Jeg ville ALDRI gjort det selv. Og når man inviteres i bursdag til en god venn, synes jeg man skal vise sin hengivenhet med en fin gave.

Skrevet

Hi her, jeg hadde i alle fall ikke om jeg var gjest tatt meg retten til noe mer enn jeg fikk beskjed om visst det var jeg som var invitert i selskap! Har da vært i bryllup der brudeparet har ordner med bonger, og da respekterer man jo at man får et ex antall og resten betaler man selv!

Men det er kanskje nå man vet hvem som er sine gode venner?? har i alle fall noen som er bedre enn andre kan man si.

Skrevet

kanskje du skulle bedt til et billigere selskap hvis dere ikke har råd til dessert og drikke. Drit nå i den gaven.

Skrevet

Hadde selvsagt satt av penger, men jeg sa at vi dekte kun 2 mengder med alkohol, og når vi skulle dra så dro bare gjestene også og de betalte ikke for seg, kan jo liksom ikke sende regning i posten i etterkant! Dustehue!

Skrevet

Dste hue kan du være selv. Hehe. Som man spør får man svar sier jeg bare.

Skrevet

Dr. Yppert eller?? Drit i han.

Skrevet

vel en ting du bør ha lært av det da er at neste gang setter dere ferdig meny når dere drar på resturang, inkludert hva som serveres av alkohol. Slik at det ikke blir brukt mer penger en beregnet.

Og så får dere helelr velge en resturang med bar slik at de kan gå dit å kjøpe seg mer hvis de vil. (bar hvor man enten må legge igjen kredittkort eller betale med en gang slik at det ikke er mulighet for at dere sitter med regning etterpå for at gjestene stikker.)

Ja det var en kjip presang da, og trodde man bare ga pepperbøsse til en singel 30 åring jeg. Vet at regelen var ugifte men idag så teller liksom ikke det lengre da når mange lever som samboere hele livet.

Syntes det er værst at han har lovet å komme med mer presang og så ikke gjør det. Og unskyldningen hans var dårlig. da kunne han funnet noe annet til samme pris.

Skrevet

Dårlig gjort å drikke for mer enn det dere hadde sagt fra om - og så dra uten å gjøre opp for seg!

Men å ikke invitere en venn i bryllupet i tilfelle han ikke kommer med fin gave er tåpelig av deg.... regner ikke med mannen din er enig i det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...