Gå til innhold

Ok, nå er jeg bekymra..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er andregangs i uke 14 snart...når jeg ligger på ryggen er det inge antydning til mage i det hele tatt, kjenner ikke noe hardt eller noen ting der livmoren er, alt er mykt.

Når jeg var på første legetime i uke 8 ble jeg sendt på ul på sykehuset fordi legen syns det var veldig rart jeg ikke hadde noe mage siden det var andregangs, og ikke lenge siden forrige svangerskap..

Der fant de en lite bankende hjerte og jeg var liksom 8+6 uker.

Vel, nå er det fremdeles INGEN mage, jeg er slank, såpass at når jeg ligger på ryggen buler magen innover mellom hoftebena eller hva de heter..

Man blir jo bekymret, hva skjer hvis hjertet har sluttet og slå? Blir embryoet bare liggende inni livmoren da? Huff nå jeg er liveredd..dette liker jeg ikke..

Vanvittig vanvittig rart jeg ikke har antydning til mage engang i uke 14..er jo over 3 mnd på vei. Huff redd jeg!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke du har noe å bekymre deg om, for jeg kjenner flere som er mellom 18-20 uker som ikke har mage enda, mens jeg som er i uke 17 har masse mage! Dette er veldig individuelt og magen kommer nok. Det er jo sagt at andregangs skal få raskere mage fordi livmoren vet bedre hva den skal gjøre, men det er jo ikke sagt at det skjer med alle.

Bare slapp av og kos deg du:) Spør heller legen om han kan lytte etter hjertelyden så blir du nok beroliget om du hører den:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...