mor til skatten :) Skrevet 6. mai 2008 #1 Skrevet 6. mai 2008 Når du har nok melk til barnet...gutten er nå 5 mnd. bare lurer jeg..
-Petrine- Skrevet 6. mai 2008 #2 Skrevet 6. mai 2008 Jeg fullammet i 6-7 måneder og ammet totalt i 18-20 måneder.
Nætte;mortil2 Skrevet 6. mai 2008 #3 Skrevet 6. mai 2008 Jeg fullammet til han var ca 4-5 måneder, og måtte gi meg da han var 8 mnd.. Hadde ikke nok! Men er glad jeg klarte det såpass lenge, og skal prøve så lenge jeg kan denne gangen også.
<3Tord&Tuva<3 Skrevet 6. mai 2008 #4 Skrevet 6. mai 2008 Jeg fullammet i 6-7 mnd. Sluttet helt med puppen i den 8-9 mnd.
Gurine Skrevet 6. mai 2008 #5 Skrevet 6. mai 2008 Jeg fullammet i 4-5 mnd, og fortsatte med litt amming til barnet var 12-14mnd. Da har ungen begynt med mer vanlig mat og melk, og trenger ikke morsmelka lenger.
MintCondition Skrevet 6. mai 2008 #6 Skrevet 6. mai 2008 Fullammet forrige til 5 mnd, ammet til hun ble 15 mnd. Da sluttet jeg fordi JEG var lei, ikke fordi hun ikke ville mer
Supermamm Skrevet 6. mai 2008 #7 Skrevet 6. mai 2008 Fullammet til 6 mnd, og deretter til snuppa var 18 mnd. På slutten var det jo bare for kos: )
Tomtetroll Skrevet 6. mai 2008 #8 Skrevet 6. mai 2008 Synes det er så ekkelt å se 2 åringer og oppover patte på moren.. Det er bare sykt.. Så en mor som ammet en 3 åring her om dagen på lekeland, det blir bare ekkelt. Selv ammet jeg i 8 mnd, det er mer enn nok mener jeg. Fullammet i 5, da trengte han mer mat.
Januar2009 Skrevet 6. mai 2008 #9 Skrevet 6. mai 2008 Jeg fullammet til ca 6 måneder, men ammet til han var 2 år. Kan si at han ikke hadde noen sykedager da han begynte i barnehagen, helsesøster sa det kunne være for han ble ammet.
stinky-monkey Skrevet 6. mai 2008 #10 Skrevet 6. mai 2008 Førstemann ammet jeg i ca 10 mnd, da var han ikke intresert mer. (fullammet i 4 mnd, begynte da såvidt med litt grøt og middagsglass). Andremann ammet jeg i ca 3 mnd, så ville ikke han ha mer, han fikk da flaske med mme. (han fikk flaske en hel dag da vi var vekke fra han, han var hos mamma og pappa, og etter det ville han ikke ha pupp :-( Nr.3 ammet jeg i ca 15 mnd før jeg sluttet. Alle har fått grøt rundt 4 mnd alder.
mai mammaen til to Skrevet 6. mai 2008 #11 Skrevet 6. mai 2008 jeg fullammet stortsett til hun var 8 mnd nesten. hun fikk grøt før det men hun spiste kanksje bare en skje... ammet henne frem til hun var 15 mnd. eg skulle gjerne fortsatt men hun ble så utrolig opphengt i puppen at hun skulle helst forsyne seg over alt. og det syns jeg ble helt feil..
MaybeAgain Skrevet 6. mai 2008 #12 Skrevet 6. mai 2008 Jeg fullammet til hun var ca 4 mnd, og ammet delvis til hun var 5 mnd. Da var jeg allerede 2 mnd gravid igjen og melka ble "sur". Dermed ville ikke lillegull ha lengre. Visst nok veldig vanlig. Heldigvid er hun frisk og rask, så ser ikke ut som om hun har tatt noen skade av mme, grøt og grønnsaker ++ etter den tid. Hun er 9 mnd nå. )
mai mammaen til to Skrevet 6. mai 2008 #13 Skrevet 6. mai 2008 som en her over skriver at det er ekkelt å amme barn over to år.. jeg syns ikke man trenger å amme barn som er over en 14-15 mnd offentlig i det hele tatt. barnet har ikke behover for å få pupp om dagen. om man har det som en morgen/kvelds kos så er det helt greit for meg.. men å sitte på et lekeland å gi en 3 åring pupp det syns jeg ikke noe om heller. selv om jeg er veldig for å amme lenge... tror nok kanskje at jeg kommer til å amme denne babyen til han nærmer seg 2 år om han er like glad i puppen som søsteren.. og så lenge han ikke graver puppen frem i tide og utide..
HegeAE Skrevet 6. mai 2008 #14 Skrevet 6. mai 2008 Syns ikkje det er noko ekkelt at barn får pupp over ein viss alder. Hadde amma mykje lengre sjølv enn 13 mnd. Men, da ville ho ikkje ha lengre, og eg hadde jo nesten ingenting igjen. Både amma og gav mme fordi eg ikkje hadde nok heile perioden med amming.
trinebeate Skrevet 6. mai 2008 #15 Skrevet 6. mai 2008 Ammer minstemann enda jeg. Han er to år:) Jeg må nok begynne å innse at han ikke er baby lenger:) Men det er min siste!!!
Gjest Skrevet 6. mai 2008 #16 Skrevet 6. mai 2008 fullammet til litt over 7 mnd, og sluttet helt å amme når han var 22 mnd. vi har ekstremt mye matallergi i vår familie, så det var litt av grunnen til jeg ammet så lenge. og han er en av få som har sluppet unna matallergien. klarer ikke å se noe galt i å amme lenge.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå