harengutt Skrevet 5. mai 2008 #1 Skrevet 5. mai 2008 Han er hjemme med gutt, og det er jeg som må jobbe. Jeg jobber også mye overtid. Han er glad i å bruke penger, og da må jo jeg selvfølgelig tjene de pengene. Heldigvis er jeg glad i jobben min da... Han har tidligere klagd på at jeg ikke gjør nok husarbeid, så jeg har skaffet vaskehjelp. Han krever veldig mye av meg, han er ofte sur og gretten mot meg, men jeg klarer heldigvis å være blid mot han slik at det ikke blir krangling. Han og gutt er ikke mye hjemme, de er ofte hos hans foreldre så jeg må være mye alene. Mannen min tar seg ofte en fest i helgene, men jeg gjør sjeldent det. Delvis fordi jeg ikke har lyst, og også fordi jeg har en del å gjøre både på jobb og med studiet jeg fullfører som nettstudent. Jeg syns at det er helt greit, han trenger jo å være litt sosial. Det som er litt slitsomt nå, er at mannen har begynt å klage så fælt på meg. Han sier at han kjeder seg og at jeg ikke hjelper til nok i huset. Men han ville også på dyr ferie i sommer, ha nye klær, flytte til utlandet i noen måneder for å gå på skole osv, og da må jo jeg jobbe for at vi skal ha råd til denne livsstilen hans! Han klager også på at vi ikke har sex ofte nok, og truer med å være utro (på spøk). Men jeg er SLITEN, og trenger faktisk søvn. Jeg står opp kl. halv seks for å trene før jeg går på jobb, for å få mer tid med familien på kvelden. Rimelig?
Gjest Skrevet 5. mai 2008 #2 Skrevet 5. mai 2008 Skulle trodd det var snudd på hodet ifh hvordan mange av oss lever......
3xmamma Skrevet 5. mai 2008 #3 Skrevet 5. mai 2008 Sorry ass, men syns han har en rimelig dustete oppførsel. Enkelt og greit!
harengutt Skrevet 5. mai 2008 Forfatter #4 Skrevet 5. mai 2008 Er han dustete? Hva er det dere reagerer på?
Monajenten Skrevet 5. mai 2008 #5 Skrevet 5. mai 2008 Hva vi reagerer på? Begynn med å lese dette: "Det som er litt slitsomt nå, er at mannen har begynt å klage så fælt på meg. Han sier at han kjeder seg og at jeg ikke hjelper til nok i huset. Men han ville også på dyr ferie i sommer, ha nye klær, flytte til utlandet i noen måneder for å gå på skole osv, og da må jo jeg jobbe for at vi skal ha råd til denne livsstilen hans! Han klager også på at vi ikke har sex ofte nok, og truer med å være utro (på spøk). Men jeg er SLITEN, og trenger faktisk søvn. Jeg står opp kl. halv seks for å trene før jeg går på jobb, for å få mer tid med familien på kvelden."
Gjest Skrevet 5. mai 2008 #6 Skrevet 5. mai 2008 Unnskyld meg,men er det her et seriøst innlegg? Isåfall les igjennom det du har skrevet. Du må ta litt kontroll over livet ditt,ikke la deg bli behandlet på denne måten. Og ved at du ikke sier i fra hva du syns og føler,så godtar du jo at han behandler deg slik.
solstråle69 Skrevet 5. mai 2008 #7 Skrevet 5. mai 2008 Synes det høres ut som et helt vanlig forhold, bare at mann og kvinne har byttet plass! :-) Bortsett fra det med sex... :-)
harengutt Skrevet 5. mai 2008 Forfatter #8 Skrevet 5. mai 2008 Men er det egentlg noe å si fra om? Jeg har jo sagt i fra når jeg syns at han er sur, og kanskje gått opp på pc'en for at han skal roe seg litt. Men da blir det også galt, for da prioiterer jeg pc'en fremfor han...
3xmamma Skrevet 5. mai 2008 #9 Skrevet 5. mai 2008 Hva jeg reagerer på?? Har du lest innlegget ditt? Hva gjør han for at du skal ha det bra, du skal jobbe å tjene penger til hans livstil, du gjør ikke nok hjemme, syns du gir inntrykk av at han mener alt du gjør er galt. Dersom det er det han gjør syns jeg han har en skikkelig dustete oppførsel! Hva gjør han for at du skal ha det godt da?
Gjest Skrevet 5. mai 2008 #10 Skrevet 5. mai 2008 Du får jo snakke med han om hvordan du vil ha det,så slipper du kanskje å ha en furten,sur mann som ikke gjør noenting og som "truer" med å være utro. fortell han at hvis han hjelper til med husarbeid,og ikke bruker så mye penger så du slpper å jobbe ræva av deg......da får du mere overskudd til SEX. Kanskje det blir fart i gubben da?? )
harengutt Skrevet 5. mai 2008 Forfatter #11 Skrevet 5. mai 2008 Han lager ofte middag til meg da. Og han blir jo med på kino og ut og spiser og slikt.
harengutt Skrevet 5. mai 2008 Forfatter #12 Skrevet 5. mai 2008 Husarbeid er jo ikke noe problem da, siden vi har hushjelp. Jeg gjør minimalt i huset så det går greit.
Gjest Skrevet 5. mai 2008 #13 Skrevet 5. mai 2008 hahaha...ja :-)))) Her er jeg den grettne og sure hjemmeværende ;-)
solstråle69 Skrevet 5. mai 2008 #14 Skrevet 5. mai 2008 Me too! ;-))) Gjenkjennelsesfaktoren var stor... :-)))
Veronica,Victor&Adelina<3 Skrevet 5. mai 2008 #15 Skrevet 5. mai 2008 Høres veldig slitsomt ut for deg. Syntes ikke det høres ut som han behandler deg med den rspekten du fortjener. Vil sende deg en trøsteklem...
M@mm@ til mine barn Skrevet 5. mai 2008 #16 Skrevet 5. mai 2008 Hadde bedt han dra seg til Hel.... ut og finne seg jobb selv eller klappe godt igjen.
Gjest Skrevet 5. mai 2008 #17 Skrevet 5. mai 2008 hehehe...god man ikke er alene.... Er vel slik det er i perioder....husker min mor som periodevis "gneldrekjerring" og lovte at jeg skulle ALDRI bli sånn selv.. *kremt*
___ Skrevet 5. mai 2008 #18 Skrevet 5. mai 2008 Det kan være slitsomt å passe barn, desuten er det lite stimulerende på lang sikt. Jeg forstår godt at han kjeder seg. Du er borte hele dagen, mens han går hjemme. Da forventer han sikkert mye av deg den tiden du er hjemme. Jeg ville anbefalt ham å få seg en jobb, gjerne kveld eller helg, slik at han fikk lit mer voksen stimuli enn han får nå.
harengutt Skrevet 5. mai 2008 Forfatter #19 Skrevet 5. mai 2008 Han kan jo ikke jobbe siden han må passe gutt. Ikke vil han jobbe heller tror jeg, ikke før han er ferdig med utdannelsen sin i hvertfall.
.Ann. Skrevet 5. mai 2008 #20 Skrevet 5. mai 2008 Enig med poamin. Det var på en måte litt morsomt ( ikke slemt ment ;-) ) å lese om et forhold der det tradisjonelle er snudd på hodet. Han hadde helt sikkert hatt godt av å komme seg litt ut i arbeidslivet. Ang det med penger, mener jeg at bådekvinner og menn,uansett hvem som er hjemme og borte, selvsagt må ha noe å si, men at han ikke kan kreve en standard som problematiserer ting, eller gjør at du må jobbe alt for mye.
harengutt Skrevet 5. mai 2008 Forfatter #21 Skrevet 5. mai 2008 Han vil som sagt ikke jobbe, men han er mye ute og treffer venner. Ananas- Jeg skjønte ikke helt hva du mente til slutt der.
.Ann. Skrevet 5. mai 2008 #22 Skrevet 5. mai 2008 1.Jeg mener at han ikke skal mase om dyre reiser klær etc. Når det fører til at du sliter deg ut for å tjene penger til ham. 2. Ellers mener jeg at siden dere er et par bør begge ha litt å si for hvordan dere prioriterer økonomisk. Men i hovedinnlegget ditt ser det jo ut som han sliter med å forstå at penger ikke vokser på trær, så jeg tenkte bare at punkt 2 kansje var en smule problematisk hos dere.
harengutt Skrevet 5. mai 2008 Forfatter #23 Skrevet 5. mai 2008 Vi har et ulikt syn på økonomi. Jeg liker å ha en del på kontoen, syns man kan godt legge av penger. Han syns derimot at penger er til for å brukes, og mener at vi har kjempe god råd fordi vi har så mye på kontoen. Eneste grunnen til at vi har så mye er at jeg jobber mye og bruker lite på meg selv.
.Ann. Skrevet 5. mai 2008 #24 Skrevet 5. mai 2008 Vel, da mener jeg faktisk at du skal stå på ditt. Være klar på at du ikke har interesse av å svi av bare fordi han føler de brenner i lomma. Om du er en nøktern person økonomisk, blir det helt feil om du må gå på komprimiss med deg selv for at han skal være fornøyd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå