<3 + <3 + ? Skrevet 5. mai 2008 #1 Skrevet 5. mai 2008 Jeg har en gutt på 13mnd og venter nr 2 i oktober. Nå har eldstemann fått 100% plass i barnehage (andrevalget vårt) Spørsmålet er da om vi skal ta plassen eller ikke....har egentlig lyst til å takke nei og ha ham hjemme med meg og babyen, men så kan vi eventuelt søke om redusert plass, ca. 40% kanskje? Er det for slitsomt å ha to barn hjemme tro?? Noen som har erfaring med det??
Mamma, mammaere, mammaest <3 Skrevet 5. mai 2008 #2 Skrevet 5. mai 2008 Akkurat det der er det jo bare du som må føle litt på.. Jeg for min del vet at det fort hadde blitt kjedelig for min lilletuppe om hun skulle vært hjemme med meg og en eventuell ny baby hver eneste dag. Jeg er selv flink til å være sosial, det være seg venninnetreff , åpen barnehage, barseltreff eller lignende. En redusert plass hadde vært redningen for meg, eller eventuell full plass som vi bare benytter når vi vil, ikke hver dag. Det er deilig å kunne ha muligheten til å sende største i barnehagen, der du vet han får stimulans og sosialisering med andre på samme alder. F.eks når du skal på helsestasjon eller blir invitert på barseltreff. Det å kunne gi babyen litt ekstra oppmerksomhet noen dager i uken er nok godt det også. Jeg er for å ha muligheten, altså redusert plass.
NoDoubt Skrevet 5. mai 2008 #3 Skrevet 5. mai 2008 Skal du has redusert plass så anbefaler jeg 60%. 40% blir litt lite og barna sliter ofte med å komme inn i "gjengen".
lÅktiHaUDe Skrevet 5. mai 2008 #4 Skrevet 5. mai 2008 Min var i barnehage og det er jeg veldig gla for. Hun var der 3 dg i uken. Nr 2 var mye syk og det ble mye skriking, en super trøtt og sliten mor (vi gikk skift døgnet rundt 1 året). Derfor var det veldig kjekt for henne å komme i barnehage . Du får helt sikkert 3 dg i uken. 2 er litt lite, kommer liksom ikke inn i "gjengen" . Men ikke ha dårlig samvittighet om du velger full plass. Kan jo levere sent og hente tidlig så han får være der rundt 5 t, det har vi gjort mye.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå