Gå til innhold

Litt hjelp? 6 mnd, ca 8 kg - kor mykje mm?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tuppa blir fullamma (enn så lenge), eg skal vekk frå ho for første gong, og eg må skaffe tre måltid. Kor mykje må eg pumpe meg? Kor mykje drikk desse små (litt store) om gongen??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

i hvertfall 200ml, ikke starta med grøt? I så fall er det på tide snart :-)

Ville had mme på lur i tilegg....

Skrevet

barnet skal ca ha 15% av vekten pr døgn, . du kan jo også bare velge å gi nan, så slipper du å stresse med pumping først. bare se om barnet ditt liker den melken:)

Skrevet

Veit at "det er på tide snart" men i og med at ho veks og trivs ventar eg litt, så vi får gjort unna Olso-turen til helga først. Trur nok ho overlever ei veke til på mm når ho har greidd seg med det i 6 mnd ;-p

Har kjøpt mme, men har høyrd så mange som fekk veldig mageknip av det, når dei berre var vant til mm.

Takk for svar i alle fall, får pumpe til eg blir blå og så ha mme i reserve :o)

Skrevet

Tror gutten vår drakk 200 ml til hvert måltid (men det var mme og vi begrenset det så han fikk ikke mer selv om han sikkert kunne), mens lillemor aldri har drukket mer enn 150.

(men hun er straks ett år og veier like mye som tulla di som er 6 mnd. Hun er ingen storspiser, men hun spiser jo fast føde ved siden at denne melkeflaska da, så jeg vil tro tuppa di kanskje vil ha mer?).

Ville prøvd å pumpe så mye jeg kunne helst en liter, tilfelle.

Sett det i posjoner f.eks. 100 ml i hver x 6 + frys ned 200 ml x 2 i reserve om noe skulle skje.

Da kan man varme en av gangen og heller ta to ganger så ikke man varmer for mye og må skylle ut i vasken. Såå kult er det ikke å pumpe, hehe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...