Anonym bruker Skrevet 5. mai 2008 #1 Skrevet 5. mai 2008 Jenta mi på snart 7 år har så dårlig ånde. På morgenen er det jo ekstra ille, men kjenner det godt ellers på dagen også. Vi hjelper henne med tannpussen enda, så det er ikke pga urene tenner eller munn at det lukter. Hun var en del plaget med hoste og forkjølelse da hun var mindre, men ikke nå lenger. Mitt inntrykk er at det kommer fra magen liksom. Jenta mi kan nok være litt "nervøs" av seg på en måte, ikke den beste selvtilitten. Hun har en høy forbrenning og er ganske slank. Har ikke nevnt dette for legen min, for hun er så innmari slapp til å undersøke sånne "bagateller", så jeg tror ikke hun hadde tatt det alvorlig i det hele tatt. Lukten fra munnen minner meg om "kloakk", og jeg har spesielt problemer med den nå som jeg er gravid i tillegg. Tenker på at dattera mi kan få problemer med dette med tanke på venner som kan si i fra og slikt.. Noen som har noen tips eller råd, eller har vært borti det samme ?
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2008 #2 Skrevet 6. mai 2008 Hei! Vi har akkurat samme problemet. Kunne egentlig ha skrevet innlegget ditt selv, mi er også snart sju med høy forbrenning og veldig slank, med en munn som rett og slett stinker. Fælt å si sånt om sitt eget barn, men det er jo sant. Jeg skjønner godt at du som er gravid har problem med lukten, jeg har litt problem hver gang hun vil gi meg en suss, men klarer heldigvis å skjule det. Har ikke noe råd dessverre, vi pusser tennene kjempe godt, hun gjør ikke det alene, pluss at hun får fluortablett hver kveld. Men det virker ikke som det har noe å si. Ikke spiser hun noe som det kan lukte av heller, bare vanlige ting som leverpostei, kokt skinke og andre kjøttpålegg, pluss syltetøy. Og vanlig middag selvsagt, men der er vi super kjedelige, ingenting som kan lukte der heller. Så for meg er ånden hennes et stort mysterium. Har heller ikke nevnt det for legen fordi jeg ikke ønsker å gi datteren min lav selvtillit, men jeg tenker jo selvsagt på at nå er hun og vennene så store at detter er jo en ting som kan bli kommentert. Det er ikke lett syns jeg. Har som sagt ikke noe råd dessverre, men håper noen andre kan komme med tips som vi begge kan ha nytte av.
venter bolle nr 2 Skrevet 7. mai 2008 #3 Skrevet 7. mai 2008 har noen av barna vært plaget med halsbetennelse? eller med mandlene? isåfall kan det være årsak. Høre med legen. belegg eller bakterier i hals eller på mandler kan være årsak. men sjekk med lege, det ville jeg gjort
Cille Med To Søte Små Gullunga Skrevet 7. mai 2008 #4 Skrevet 7. mai 2008 Sønn min hadde det samme. Vi dro til lægen me han å han fikk no medisin mot dettan. Lå i munnen.. Kun få daga etterpå så va det borte! Har ingenting me tannpuss å gjøre..
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2008 #5 Skrevet 7. mai 2008 Dersom dårlig ånde kommer fra mage/fordøyelse kan det hjelpe å spsie klorofyll tabletter eller ta klorofyllmikstur. Fåes kjøpt på helsekostbutikker :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå