3xmamma Skrevet 5. mai 2008 #1 Skrevet 5. mai 2008 Har kjøpt meg ny bærbar og har lyst å finne ut hvordan jeg holder den bra med batteri lengst mulig. Skal jeg bruke den mest mulig med batteri, eller bør jeg bruke den på strøm så lenge jeg har muligheten til det? Takker for svar på forhånd =)
Andie82*tobarnsmor* Skrevet 5. mai 2008 #3 Skrevet 5. mai 2008 Med dagens batterier har det faktisk fint lite og si, om du tømmer hele batteriet hver gang, eller om du putter i laderen etter en halvtime. Levetiden forringes ikke uansett. Batteriene på en bærbar pc regnes til og holde bra i ca 2 år. Tror garantitiden skal være på minst halvannet år...
3xmamma Skrevet 5. mai 2008 Forfatter #4 Skrevet 5. mai 2008 Men bør jeg ta ut strømkabelen når den er full ladet, at den helst bør brukes på batteriet? Tusen takk for du tok deg tid til å svare
Andie82*tobarnsmor* Skrevet 5. mai 2008 #5 Skrevet 5. mai 2008 Nei vil nok tro at det er bedre og la kabelen stå i..... det gjør i allefall jeg.....pcn min er halvannet år nå, og batteriet er like bra i dag som den dagen jeg kjøpte den...... bare hyggelig!
Renate77 ♥med gutt og jente♥ Skrevet 5. mai 2008 #6 Skrevet 5. mai 2008 Batteriet på min forrige laptop varte i 6 mndr... Klagde på det og fikk beskjed om at garantien var bare på 6 mndr.. Ble sint da, ja. Jeg fikk beskjed da jeg kjøpte den (3 år siden nå) at jeg måtte bruke batteriet mest mulig. Lade helt opp og tømme det hver gang. Dette gjorde jeg alltid. Snøft... Gjør ikke det nå på den nye. Har kabelen i stort sett hele dagen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå