Gå til innhold

Idag har jeg skrevet innkjøpsliste!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og den ble LAAAAAANG!

herreguuuud, noen som vet hvor mye penger dette blir til slutt? Jeg har ingen anelse, men regner med det blir en del tusenlapper.

Her er hva jeg har kommet frem til:

frottehåndklær.

bleiebøtte

vaskekluter(gaskluter)

helsetepper.

stelleveske.

stellematte/stellebord

vognpose

barnesete(bilsikring)

ammepute

amme-bh

ammeinnlegg i ull og bomull

brystpumpe(elektrisk??)

badetermometer.

neglesaks

febertermometer.

uparfymerte såper

sinksalve

potetmel/babypudder

badeolje

6 gulpekluter

6 små siklesmekker

badebalje/stativ

sprinkelseng/vugge

madrass med avtagbart trekk

tisselaken i plastfrotte

babylaken

dynetrekk

dyne(dun eller fiber)

sengekant

babycall

barnevogn

regntrekk

insektnett

parasoll

handlenett

bæresjal/ bæremeis....

*puh*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

så kommer jo selvfølgelig babyklær utenom....:P

har såvidt begynt på klær, men ikke noe aent....

noen andre som har kjøpt inn?

Skrevet

d "værste" er vel at d finnes en heeelg haug med mer man må kjøpe inn til den lille og seg selv...:S

=)

bare å begynne å spare:P

Skrevet

For en lang liste!!! Vil råde deg til å vente med slik som helse tepper og for mye klær til etter du har født. Jeg fikk iallefall så veldig veldig mye, og trengte ikke alt nesten en gang.. Men litt trenger du selvfølgelig skal være klart..:)

Jeg venter nå nr tre. Har klart meg uten badetermometer, har brukt albuen. Neglesaks brukte jeg bare den jeg bruker til oss andre. Parasoll trenger du ikke før til neste sommer tipper jeg..

De andre tingene hørtes ut som fornuftige ting etter midt hodet da og beregne.. Kjøp litt etterhvert, og lån hvis du har noen du kjenner du kan låne av. Bæremeis brukte ikke jeg nok til at det kan forsvare ett kjøp på flere hundre kroner.. Ammepute har jeg heller ikke hatt, men tenkte kanskje jeg skulle prøve det denne gangen..

Vi har det meste fra de andre to, men trenger badestativ med balje, vogn, nye kluter (de andre er utslitte), ny madrass til sprinkel seng og vugge, litt nye sengklær, så vil jeg ha lekegrind. Har klart meg uten til de to andre. Men tenkte det kunne være greit å ha en plass og "putte" ungen så de andre to ikke kan løfte den hvis jeg er ute av rommet to minutter..

Bruk god tid til handlingen. Se etter salg rundt forbi. Kan spare gode penger da:)

Lykke til med handling, er veldig kjekt selv om tusenlappene flyr av gårde..

Skrevet

frottehåndklær. ¤

bleiebøtte

vaskekluter(gaskluter) ¤

helsetepper. ¤

stelleveske. ¤

s tellematte/stellebord ¤

vognpose ¤

barnesete(bilsikring) ¤

ammepute ¤

amme-bh

ammeinnlegg i ull og bomull

brystpumpe(elektrisk??)

badetermometer.

neglesaks

febertermometer.

uparfymerte såper

sinksalve

potetmel/babypudder

badeolje

6 gulpekluter

6 små siklesmekker ¤

badebalje/stativ ¤

sprinkelseng/vugge ¤

madrass med avtagbart trekk ¤

tisselaken i plastfrotte ¤

babylaken ¤

dynetrekk ¤

dyne(dun eller fiber) ¤

sengekant

babycall

barnevogn ¤

regntrekk ¤

insektnett ¤

parasoll

handlenett

bæres jal/ bæremeis....

satte et ¤ tegn på d vi har kjøpt.

www.grysom.piczo.com

Skrevet

har kjøpt det meste store egentlig.. mangler bare småting som ekstra laken/dynetrekk, kluter, kremer og alt det der vaskesakene.. og stellebordstopp, men det skal vi tar når vi har flyttet om en mnd.. Ellers skal vi klare oss uten bleiebøtte og badetermometer.. vi kjøpte manuell brystpumpe.. hun i butikken sa at dersom jeg ikke hadde planer om å pumper mer enn 1-2 ganger i uken trengte jeg ikke elektrisk. så satser på det først.. babycall tror jeg heller vi ikke trenger før tulla skal ha eget rom eller vi har større leilighet. så er ganske i rute nå egentlig, og akkurat 3 mnd igjen :)

Skrevet

Vi brukte nesten 30 000 sist hehehe, men da kjøpte vi ALT nytt og sparte ikke på en krone..

Men hadde jeg visst det jeg vet i dag hadde vi nok klart å holde oss til halvparten av de pengene hvertfall.. Man tror ofte man trenger mye mer enn det man egentlig trenger når man ikke har barn fra før :)

Alle har så mange gode tips om ting man bare mååå ha så listen kan bli ganske lang til slutt, men det er ikke alt som er like nødvendig altså ;)

Skrevet

*Badetermometer for eks er totalt unødvendig

*Bleiebøtte trenger man ikke før babyen begynner å spise fast føde rundt 6 mnd

*parasoll til vognen er egentlig bare i veien (bortsett fra om man er på stranden og ikke har tilgang på skygge)

*baby call er unødvendig i mine øyne, man sitter jo aldri så langt unna babyen at man ikke hører den skrike! vi kjøpte en drit dyr sak til over 2000 kr, med tv-skjerm og det hele hehe, men eneste gangen vi brukte den var den dagen vi kjøpte den (jeg og sambo brukte den som alkie talkie).

*brystpumpe er veldig greit å ha, men det er dyrt så det kan lø nne seg å se om man får til ammingen først.

resten er jo en smakssak :) klær får man aldri nok av (bare pass på å ikke kjøpe babyklær med hette), heller ikke gulpekluter og tepper..

Skrevet

Det blir lett mye ja:) På min liste har jeg i tillegg:

soveskinn

skinn til vogn

uro

babygym

vippestol

sjal

sele

meis

overmadrass,

sengehimmel m stativ

lekegrind

vognpose

Baksetespeil

+++

Jeg anbefaler å kjøpe inn alt du regner me då trenge, det erikke alle som blir nedrent av gaver. Dessuten er dte koselig å shopp til den lille

Skrevet

Og vi har foresten full tube med zinksalve og full pudderboks som jeg kjøpte da jeg gikk gravid med snuppa hehe, alt man trenger er en god rumpe krem :) vil anbefale weldela calendula fra helsekosten..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...