Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er det 1 time siden jeg begynte å legge mini. Han har kolikk så da hadde jeg bært han rundt noen timer først, og prøvde ikke å legge han før jeg var sikker på at kolikken hadde gitt seg. Nå ligger han våken i senga si, og jeg hører han, han skriker litt sånn klagende, men griner ikke. Det er mer sånn "uøøøøæææ" med litt morsk stemme, så er det helt stille i kanskje 10 sekunder, før han skriker igjen med samme lyden. jeg har vært oppe hos han mange ganger, holdt han i hånda og syngi litt for han. Da ligger han helt stille og titter og smiler på meg. Så går jeg ut og da er det stille i kanskje 5 minutter før han blir morsk igjen. Går opp og ser til han så blir han så blid så. Skjønner ingenting jeg. Dette er førstemann, og det virker absolutt som om han har skjønt tegninga med "lager jeg litt lyd, så får jeg fort selskap!" Nå er pappan hans oppe og synger for han, så får vi se om han sovner snart. Er det noen som har noen råd til meg? Han har nemlig vært veldig lett å legge de siste 4 ukene før nå i kveld. Bært han opp, lagt han i våken tilstand mellom 21 og 22 så har han sovna og sovi frem til 5-6tida. Var så glad for det, men nå ser det ikke bra ut. Kan han være overtrøtt, eller bare ikke trøtt nok?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

http://www.sovlillebaby.com/

En særdeles nyttig side om barn og søvn :)

Det kan hende gutten trenger noen der når han sovner, det er ikke uvanlig eller unormalt :)

Skrevet

Barn blir ikke bortskjemt av kos og omsorg uansett hva deres foreldre og besteforeldre har fortalt dere.. Tidene har forandret seg! Barna "snakker" til oss med gråt. Og de fortjener at vi lytter. Og jeg må spørre,hvor gammelt er knøttet ditt? De skjønner ingenting sånt før de er ganske store skjønner du. En liten baby eier ikke evnen til å være utspekulert.

Skrevet

Nei de re kanskje ikke store nok til å være utspekulert, men de vet godt hva de vil. OG da gir de beskjed.

dette gjelder jo foreksempel byssing. Viss en baby blir bysset når den sovner så nytter det ikke å la være å bysse den en dag. da blir det gråting.

Min mini bruker å grine litt før hun sovner, jeg prøver alt gang på gang. kose med henne, holde henne i hånden, snakke til henne.

noen ganger stopper hun ikke å grine og jeg vet det ikke er noe annet så plager og noen ganger blir hun enda mer våken.

altså grunnen til at hun gråter er for hun har lyst til å snakke og være våken. Det er jo klart det er jo kos. Men hun må få sove også.

Skrevet

regner med at du hører at denne "ropingen" ikke er et tegn på at noe er galt ;o) selfølgelig lærer de seg at gråt påkaller oppmerksomhet uanett hva årsaken til gråten er. Høres ut som om han kjeder seg, og ikke har funnet søvnen ved egen hjelp. Gråt eller skriking er jo den eneste måten de kan kommunisere på. Så lenge ingenting er galt, så ville jeg ha anbefalt deg å gå inn med jevne mellomrom for å vise at du er der og hører han, men du trenger ikke å gi noen ekstra service for han skal jo sove.

Skrevet

HI her.

Småen er 10 uker så han er jo veldig liten, men han var som sagt kjempeflink i 4 uker... trøtt som en strømpe i 9tida og sovna med en gang. nå i kveld er det samma styret, han finner ikke roen.

Skrevet

unnskyld meg altså...

10 uker??? Vet ikke helt hva jeg skal skrive.. Lar du ungen din ligge alene å "klage gråte" som du kaller det når han er så liten?

som jeg skrev i et annet innlegg her så har jeg hatt en sønn med søvn problemer siden han ble født. Ikke kolikk altså, men uansett. Han har det enda, 7 mnd, men lar han ikke ligge å gråte.

og 10 UKER? det syns jeg var tidlig...

Hvis han var flink i 4 uker så er det gjerne sånn babyer er i begynnelsen. de sover masse!

Gi ungen din trygghet så skal du se at det ordner seg!

Skrevet

Nå har du ikke lest hva HI skrev ! Hun lar han ikke ligge alene og gråte , hun er der når han gråter , går fra han når det har sluttet !!

Nå sitter pappaen og synger for han ...

HI ber om hjelp , og det er det du svarer ??!!! Jeg er enig med deg i det du skriver , men angrepet var feil !

Til HI ;

Jeg ville hatt han sammen med meg , så han føler seg trygg ! Latt han ligge på sofen å sove , eller legge deg sammen med han !

Skrevet

til HI.

jeg hadde fortsatt med det du gjør nå.

det vet hva de liker. og det er ofte å være oppe med oss. viss du vet at det ikke er noe som palger han hadde jeg gjort akkurat det samme som du gjør.

min små gråter når hun skal ligge seg. jeg er alltid i nærheten. prøver å trøste henne i sengen. hjelper ikke dette tar jeg henne opp.

Skrevet

HI her igjen. Han er jo så liten enda, det er klart jeg ikke lar han ligge å grine! Er innom hele tiden og synger for han, stryker på han og småprater helt til han er rolig. Men nå for litt siden fikk jeg for meg at han sikkert var sulten, så jeg tok han opp for å amme. Da sovna han for ca 10 min siden- i vår seng. Jeg amma han liggende til han sovna (tok ca 3 minutter) så rulla jeg han over på rygg og la over dyna hans. Tenkte å legge han over i sin egen seng når jeg skal legge meg. I følge mange er jo også dette feil?!?! At man ikke skal amme til de sovner for da blir de avhengige av det? nå sover han da i hvertfall og det er jeg glad for.

tusen takk for råd og innspill- selv til den gærne dama ovenfor her som angrep meg med vasse klør og skarpe tenner;) hihi!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...