Anonym bruker Skrevet 5. mai 2008 #1 Skrevet 5. mai 2008 Eller synes dere de burde tenke litt på arvingene sine? Jeg synes mine til tider tenker litt FOR mye på arvingene sine og at de burde være flinkere til å bruke penger på seg selv. Dessverre er det andre i familien som mener de burde være mer forsiktig med pengene og ha de stående på konto. Hva synes dere?
-Hengebuksvinet- Skrevet 5. mai 2008 #2 Skrevet 5. mai 2008 og snudde på hver krone en periode. Derfor er jeg nå veldig glad når de har vett til å unne seg reiser og litt luksus i hverdagen. Håper virkelig at jeg er i stand til å kunne forsørge meg selv og godt etablert den dagen de faller fra. Forhåpentligvis er jeg da godt voksen, og har lite behov for de pengene de etterlater seg. Så for min del kunne de gjerne brukt opp hver krone ;-) Det virktigste er at de tar seg tid til å kose seg med barnebarna, nå som de er små. Og at de begir seg utpå de eventyrene de har drømt om, mens de slet for å skaffe mat på bordet til oss barna.
trillemamma Skrevet 5. mai 2008 #3 Skrevet 5. mai 2008 De har spart til seg selv, ikke til arvingene sine.
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2008 #4 Skrevet 5. mai 2008 Nei, jeg synes så absolutt ikke at de skal tenke på arvinger. I dagens Norge greier i oss godt alle sammen. Bruk opp alt, sier jeg!! Utrolig hvor mye krangler og uenigheter det blir i familier etter dødsfall. Til og med søsken som ikke prater sammen mer etter arveoppgjør. Helt flaut, spør du meg!!!
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2008 #5 Skrevet 5. mai 2008 Min bestemor sørget for å gi vekk alt før hun døde, da hennes barn allerede før hun gikk bort kranglet om arv. Dritpinlig. Støttet henne i dette, bra det gikk til et godt formål.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 5. mai 2008 #6 Skrevet 5. mai 2008 jeg aner ikke hva foreldrene mine bruker penger på. de tjener GODT, har nesten ikke noe lån, men de har aldri penger. (eller mor har en del penger på bok etter en erstatningsak, men det er øremreket hytte) fatter virkelig ikke hva de bruker penger på. jeg virkelig prøvd og forstå, men jeg finner ikke ut av det. og når jeg spør de så vet vist ikke de heller. men men, jeg får jo ikke de pengene uansett. hadde bare vært litt ok om de hadde hatt litt kontroll sånn at de kunne undt seg litt ferier og kos.
SusieQ Skrevet 5. mai 2008 #7 Skrevet 5. mai 2008 Jeg håper virkelig at de bruker penger på seg selv og på ting de selv ønsker å bruke penger på. Vil ikke at de skal spare til oss. Har de oppdratt oss riktig burde vi jo klare det selv
Tommage♀♂ Skrevet 5. mai 2008 #8 Skrevet 5. mai 2008 Helt ærlig har jeg aldri tenkt på at deres penger er min arv. Hva de velger å gjøre med pengene sine er helt opp til dem, uten at jeg gidder å tenke over det
blond Skrevet 5. mai 2008 #9 Skrevet 5. mai 2008 Pengene er deres og jeg har ikke noe jeg skal ha sagt om den saken. Likevel vil jeg heller at de bruker pengene på ting de har glede av enn å spare dem til meg.
mamma til twins Skrevet 5. mai 2008 #10 Skrevet 5. mai 2008 Jeg synes de skal bruke pengene sine selv. Når de faller fra når jeg er 50 år eller noe sånt, så er jeg gjeldsfri og klarer meg forhåpentligvis utmerket selv. Har ikke behov for en arv på bekostning av at mine foreldre må spinke og spare altså. Når jeg blir pensjonist skal jeg selge huset, kjøpe en lite toroms og reise verden rundt med egenkapitalen min! :-)
Mamsen86 Skrevet 5. mai 2008 #11 Skrevet 5. mai 2008 Syntes foreldrene mine bruker dem veldig bra, jeg De unner seg små, romatiske turer innimellom. Sydenreiser og så drypper det en del på barnebarna Besteforeldrene mine er likedan! Nå prøver jeg å få pappa til å kjøpe seg motorsykkel da! I en alder av fem og femti! Har vært en drøm lenge som han ikke helt tør å satse på, men skal fader meg få'n til å gjøre det! Lappen tok han jo i sine yngre dager, så..
___ Skrevet 5. mai 2008 #12 Skrevet 5. mai 2008 Mine foreldre er relativt sparsommlige, rett og slett fordi det er slik de er. Det jeg i hvertfal setter veldig stor pris på er at de sier at de vil ha en god slump penger på konto som de kan bruke på å kjøpe tjenester som vaskehjelp, handlehjelp, gartnertjenester osv når de blir for skrøplige til å greie det selv. Mye bedre at de bruker pengene på sånt enn at de forventer at vi barna skl hjelpe dem mye når de blir gammle.
Gjest Skrevet 5. mai 2008 #13 Skrevet 5. mai 2008 Selvfølgelig er det greit jeg kan da ikke bestemme hva andre skal bruke SINE penger på,, hvor grådig går det ann å bli egentlig? skjønner ikke at noen kan mene at folk skal spare pengene sine slik at andre kan arve..
babygullz <3 vilde Skrevet 5. mai 2008 #14 Skrevet 5. mai 2008 Jeg synes de skal leve og kose seg og rett og slett gi f'en i oom det er penger igjen til arvingene eller ikke. foreldrene skal da ikke være en levendes sparebørse, som åpnes når de dør? det eneste de kan ta hensyn til, er å ha gjeldsforsikring, og passe på at avringene ikke arver gjeld jallefall!"
___ Skrevet 5. mai 2008 #15 Skrevet 5. mai 2008 Ingen trenger å arve gjeld. Hvis det er alternativet kan man bare si fra seg arven, og så er man ferdig med den saken.
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2008 #16 Skrevet 5. mai 2008 Jeg er mest bekymret for alt rotet de kommer til å etterlate seg. Masse jobb til meg. Kan man frasi seg det også?
___ Skrevet 5. mai 2008 #17 Skrevet 5. mai 2008 Ja, det kan man. Ingen kan tvinge deg til å rydde opp etter foreldrene dine, men du mister nok muligens retten til å arve noe som helst . Boet kan selge alt til et firma som tar oppryddningen og får tingene som har verdi.
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2008 #19 Skrevet 6. mai 2008 De skal da leve livet og bruke pengene sine, er det noe igjen kan man arve hvis ikke så spiller det ingen rolle. Glad at alle av mine søsken har samme syn på saken som meg. Vi har gitt foreldrene våre beskjed om at det er best de koser seg masse og bruker det de har (blir pensjonister neste år.) Det er bare tull at de skal spinke og spare til de blir pensjonister , så spinke og spare da også for at arvingene skal ha. Men jeg ser at et par av mine søskenbarn på farsiden tenker helt andeledes. De prøvde å nekte foreldra å selge huset fordi det skulle de arve og selge når de døde. Blir helt flau når jeg hører allt de kommer med. Værste at de gjorde det samme til farmoren min og de er jo da ikke arvinger etter henne engang det er det bare deres mor og min far som er. Takk og lov for at foreldra demmes ikke er typen som gir etter for sånt.
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2008 #20 Skrevet 6. mai 2008 Jeg er særkullsbarn, så jeg arver nesten ingenting. Min mor eier et halvt hus, og jeg har to søsken, så jeg vil arve 1/3 av et belånt hus. Min far har ikke giftet seg med sin samboer, og alt av verdi står på henne, antakeligvis med tanke på arv, så jeg regner med å arve hans bidragsgjeld for meg. Oppryddinga i mitt barndomshjem skal jeg ta, men arv er ikke noe tema. Da blir det nok verre for mine søsken, de kan fort bli uvenner for slikt. Mine mor og stefar er voksne mennesker med egne liv, og forhåpentligvis 30-40 år igjen å leve. Å snakke om arv da er jo helt hinsides. Arv er når søskenene samles i en alder av 55-60 år i sitt barndomshjem og vil ta vare på minnene etter sine foreldre.
Shabby Cheap Chic Skrevet 6. mai 2008 #21 Skrevet 6. mai 2008 Det er jo faktisk deres penger.... De har vel ikke spart opp til arvingene sine.... La de bruke penger på det de vil sier jeg...
*bolla pinnsvin* Skrevet 6. mai 2008 #22 Skrevet 6. mai 2008 Bruk dem opp, sier jeg bare. Det er jo penger de har slitt og jobbet for hele livet. De tok vare på meg de første 20 årene av livet, resten klarer jeg selv. Jeg vil (forhåpentligvis) være 50+ når de dør og da håper jeg virkelig ikke at jeg har stilt meg så dårlig til at jeg må ha hjelp av mamma og pappa for å komme gjennom hverdagen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå