Gå til innhold

Bekymringsmelding til barnevernet


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan gjør jeg det?

Er alvorlig bekymret for en venninne av datteren min, men vet ikke helt hvordan jeg skal gripe det an...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du er alvorlig bekymret skal du sjekke opp litt selv, involvere deg eller ta kontakt med barnevernet. Ring dem og forklar situasjonen først uten og si HVEM, hør hva de har å si.

 

Hva er det som gjør deg så bekymret?

Skrevet

Jeg er ganske involvert, har kjent dem i mange år. Hun er stor - 10 år. Hun bor med moren ,men har noe samvær med faren som er ekstremt umoden og har rusproblemer. Det har også skjedd noe nå som kan tyde på at hun har vørt utsatt for overgrep.

 

Moren er fullstendig avhengig av barnet sitt - har full kontroll. Hun er også veldig umoden og kan bruke vold for å få kontroll over henne. Driver med psykisk terror som å legge på når hun ringer, tar ikke telefonen osv. Har strenge regler, men er fullstendig fraværende - setter sine egne behov først. Bruker barnet sitt når hun selv har det vanskelig - noe hun har hele tiden!

 

Datteren er ett gammelt trist barn som bærer på mange vonde ting. Tar enormt med ansvar!

Skrevet

Ring og snakk med de, hør hva de mener.

Det at du ringer og rådfører deg, betyr ikke det samme som å anmelde.

Skrevet

latt det vært opp til fagpersoner å vurdere. Om det er grunn til å tro at det også er seksuelt missbruk inne i bildet, bør du helst ringe så kjapt som mulig. Stakkars barn.

Skrevet

Du kan levere anonym bekymringsmelding til barnevernet. Det er ikke noe å grue seg for, og noe som kan være avgjørende for jentas liv framover.

Gjest Riga + snulla & vesla
Skrevet

Ringe barnevernet med en eneste gang...du kan være anonym.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...