lille_ meg:) Skrevet 5. mai 2008 #1 Skrevet 5. mai 2008 Jeg får ganske så vondt i magen hver gang jeg skal ut å gå.. Noen ganger begynner det allerede etter jeg har gått bare noen hundre meter og det varer hele turen. Er nokså vondt! Kjennes ut som om det er noe som strekkes eller noe som "river" meg innvendig (litt vanskelig å forklare) Er i hele den nederste delen av magen! Hmmm.. Noen som vet hva det kan være?
anette&tutta mari :) Skrevet 5. mai 2008 #2 Skrevet 5. mai 2008 det kan jo være kynnere! jeg får også sånn når jeg går!
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 5. mai 2008 #3 Skrevet 5. mai 2008 Hm,jeg har masse kynnere og jeg føler det ikke slik,men de kan kanskje følelse forskjellige fra person til person. Eller er det kanskje jeg som ikke klarer å sette skikkelig ord på det. For at du får det når du går kan jo tyde på kynnere da. Da er det viktig at du ikke presser deg for mye,men hviler litt innimellom. Du kan jo også ta en telefon og prate med jm. Lykke til.
lille_ meg:) Skrevet 5. mai 2008 Forfatter #4 Skrevet 5. mai 2008 Takk for svar:) Jeg får ta en telefon i morgen
Happiness fødte 16.9 :) Skrevet 5. mai 2008 #5 Skrevet 5. mai 2008 Det kan være ligamentene, de båndene på siden av livmoren. Eller det kan være bekkenløsning. Da kan det hjelpe å ta det litt rolig i starten, ikke reise seg fort og ta lange steg. Jeg hadde det sånn sist, nå er det litt værre. Hvis jeg går og står mye en dag så kan jeg få skikkelig vondt i bekkenet og da kjennes det ut som veldig kraftige mensensmerter fra navelen og ut i hoftene og noen ganger ned i beina Får helt gangsperre. Jeg må hvile mye for å ikke få det sånn. Ikke alltid lett å si hva slags vondter det er, jeg trodde jo det var kraftige kynnere, men noen ganger får jeg kynnere når de smertene er der, og det er bekkenet og ligamentene tror jeg. Kynnere kjenner jeg ved at magen blir helt hard og at jeg blir litt kortpustet. De burde ikke være vonde.
Sjokoladebanan Skrevet 5. mai 2008 #6 Skrevet 5. mai 2008 har også opplevd dette... etter jeg har gått et lite stykke får jeg mange ganger vondt på undersiden av mage, nesten ved lysken på høyre side... skal til jordmor på torsdag, og skal spørre henne om hva det kan være... må gå en del siden jeg ikke har bil, så håper det er ufarlig... får meg ikke til å tro det er kynnere heller, for det anntar jeg føles anderledes. har enda ikke opplevd noe som jeg tror kan være kynnere enda.. nå er jeg halveis i uke 27.. ikke tror jeg det er bekkenløsning heller.
Sussa85 - snart 2? Skrevet 6. mai 2008 #7 Skrevet 6. mai 2008 Høres ut som AKKURAT det samme som jeg har..jordmor kunne ikke gi meg noe svar hun..og det er ikke kynnere heller... Bare steike vondt..akkurat som noe river noe så sinnsykt..og det er som regel bare på høyresiden.. Der hvor min morkake ligger:S Hun sa jeg måtte følge med det bare..og ringe om det ble værre... eneste som hjelper når det kommer er å stoppe helt opp..er sjukt vondt... Det kan komme etter jeg har gått mye..men også etter bare jeg går noenhundre meter..eller reiser meg fra stolen.. er nok som de andre foreslår..ligamentene som strekker..men i følge jordmor bør d egentlig ikke være så vondt..men vi er jo bygd forskjellig.. går sikkert bra:)
lille_ meg:) Skrevet 6. mai 2008 Forfatter #8 Skrevet 6. mai 2008 Takker igjen for svar;) "Godt" å vite at jeg ikke er alene om å ha slike smerter. Det som irriterer meg veldig er at vi aldri får noe ordentlig svar på hva det er og om det er farlig å gå selv om det gjør vondt. Hmm.. Kan jo ikke bare sitte i ro heller;) Kjenner jeg er ganske oppgitt!!! Vil jo gjerne gå turer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå