Gå til innhold

Vært på legevakta igjen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mia brant hånda si i dag, jeg lagde middag og hun skulle absolutt plukke på benken og ovnen. Nå blir ikke glasset på ovnen så varmt, og toppen har vi sikret, men tror du ikke hun klarte å stikke hånda inn øverst der varmluften i ovnen kommer ut. Jeg har aldri hørt makan til hyl, det var helt forferdelig. Prøvde å ringe gubben samtidig som vi avkjølte hånda, satt i dusjen med en hylende Mia en halv time før han endelig kom hjem. Det ble etterhvert store blemmer på begge sidene av fingrene, så vi ringte legevakten. De sa vi skulle komme inn, og da vi kom gikk vi foran alle i køen, alle kommer løpende når de ser at det er et lite barn som kommer inn. Og spesielt en som gråter så innmari.

Hun har 2. grads forbrenning på fire fingre, stakkars liten. Fikk masse rare salver og bandasjer, så hun har en stor boksehanskebandasje på hånda nå. Hun var veldig flink og holdt hånda ganske i ro, så legene fikk gjort det de skulle. Vi skal tilbake på sårkontroll om to dager og skifte bandasjer, holder henne hjemme fra bhg, bandasjen skal jo ikke være i vann eller skitt og hånda blir litt hjelpesløs og tung.

Hun var i godt humør på vei hjem, fikk en paracet og smilte i bilstolen. Tror hun syntes bandasjen var litt morsom. Må nok klippe av bodyen i morgen, den hånda er så gigantisk at vi får aldri lirket den av.

Huff for en dag! Skikkelig ekkel opplevelse, men de var helt supre på legevakten. Bare hyggelige og hjelpsomme mennesker.

Nå sovnet hun endelig i sengen sin, håper hun får ro i natt og ikke våkner av at det gjør vondt. Fytti grisen det er vondt å se barnet sitt ha det vondt :-/ og jeg har helt svart samvittighet...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

å nei, stakkars lita. Brannskade er min store skrekk, jeg har helt fobi for å brenne meg eller for at andre skal gjøre det. Høres ut som om det gikk ganske bra da, men fikk veldig vondt av henne, og deg.

Lykke til videre, med natten og ikke minst fremover med å holde små nysgjerrige barnehender fra å plukke på og innenfor den spennnende bandasjen..

Skrevet

...og så forstår jeg deg godt, men i teorien kan man vel trygt si at det ikke nytter å ha dårlig samvittighet. De små er jammen overalt hele tiden, og ALT skal undersøkes. Det er helt umulig å hindre at slikt skjer av og til :)

Skrevet

Uff da stakkars lille Mia og stakkars deg Sanasol! det må ha vært helt forferdelig for deg å oppleve.

Er jo så innmari fort gjort og de små er jo høyt og lavt hele tiden.

Så bra at dere ble tatt raskt imot på legevakten, det hjelper jo litt.

Og så flink da som sitter stille mens de ordner hånda hennes! Det er skikkelig bra gjort av ei tulle på snart 14mnd!

Du skal iallefall ikke ha svart samvittighet! dere har jo sikret det som sikres kan, men de små er jo noen luringer så de klarer å lirke seg inn der de vil de. Men forstår samtidig hvor vondt det må ha vært for deg...uff

Får håpe hun får sove godt i natt, og så skal du se at salvene hjelper godt til at sårene gror.

Du må gi Mia en stor klem fra alle oss og ikke minst en kjempestor klem til deg!!

Skrevet

Huff!! Dette var skikkelig trist å lese! Ble skikkelig lei meg og skremt merker jeg. Så fort kan det skje, og man tror man sikrer og har gjort det man kan.

Fikk skikkelig vondt av lille Mia, og håper virkelig det går bra med henne. Det hørtes vondt ut og det er ikke så lett med bandasje for disse små heller...

Bra dere fikk god hjelp på legevakten og at det er fortrinnsrett for barn!

Sender over god bedringsklemmer her i fra!

Skrevet

Uff, jeg fikk helt vondt inni meg av å lese om stakkars Mia. Synes så synd på henne.

Håper natten har gått greit og at hun ikke er for nysgjerrig på bandasjen. Det var bra at hun var så flink på legevakten og at de var så hjelpsomme.

Jeg synes du ikke har det spor grunn til å ha dårlig samvittighet (selv om en lett får det). En kan ikke passe på dem hele tiden og det virker som om du har sikret der det kan sikres.

Håper dere alle får en god dag i dag.

God Bedring klem fra oss

Skrevet

Åh du milde himmel! Det må ha gjort forferdelig vondt, både for veslejenta og for mammahjertet! Det er tortur å høre sitt eget barn hyle i smerte slik.

Så bra at hun er sånn en tålmodig liten rakker da, som taklet legevakt og bandasjer bare bra. Ikke alle som vil det når de har sånn vondt.

Men, snille du, det er ikke noe du kunne gjort annerledes for å unngå det der.. Dere har jo god sikring på kjøkkenet og en liten nysgjerrig rakker. Det kunne skjedd hvem som helst..

Håper hun sover godt i natt og kan leke med bandasjen sin i morgen, uten for mye vondt. - Håper også at brannskadene gror godt og uten infeksjoner..

Skrevet

Skulle jo selvsagt stå snart 15 mnd :-)

Skrevet

Takk for hilsener, jeg begynner nesten å grine hele tiden så det er godt med noen gode klemmer. Det er nok samvittigheten som melder seg, selv om logikken sier at jeg ikke gjorde noe så sier hjertet noe annet. Men alle som er mødre vet alt om dette ;-)

Hun sov godt i hele natt, sikkert helt utslitt. I dag er hun hjemme med pappa og de leker og humøret er på topp. Hun er nysgjerrig på bandasjen, men klarer å gjøre ting forbausende bra. Hun klemmer sammen den gode hånda og bandasjeklumphånda og plukker opp ting, helt uten frustrasjon eller sinne. Det gjør tydeligvis ikke så vondt i dag, salvene gjør nok sitt. Jeg synes hun er så tøff, og tror nok dette går bra :-)

Skrevet

Hei.

Ja det er skummelt hvor raske de små er. Senest her om dagen måtte jeg dytte Mathilde unna da jeg skulle ta noe ut av komfyren. Hun ville gjerne ta på døra som var åpen. Så det er også min store skrekk. Dette er bare en av de mange utfordringene vi må takle fremover. Du må bare tenke på at du kan ikke rekke over alt på en gang og denne gangen var uhellet ute, men det gikk jo bra. Flott at hun tar det så fint, selv med stor bandasje. Vi sender masse gode klemmer og håper Mia snart er fin igjen. Husk at dette kan skje så raskt at det er ingen som klandres for det selv om det er tøft og man føler skyld mens det står på.

En ting er sikkert og det er at hun nå husker dette veldig godt og kommer ikke til å røre noe igjen.

Skrevet

Uff, stakkar lille, tøffe Mia! Og ikke minst stakkar mammaen! Så utrolig fælt å høre på barnet sitt ha så vondt. Men du var veldig flink og klartenkt som fikk avkjølt hånda og ringt etter hjelp. Ikke alle som klarer å holde hodet kaldt. Så bra at Mia er så flink, hun takler jo dette strålende! Og hun er jo ikke kjent for å være en som sutrer og sturer akkurat;-)

Du skal virkelig ikke ha dårlig samvittighet. Jeg er sikker på at vi alle vil oppleve lignende situasjoner (med eller uten behov for legevakt), det er jo umulig å sikre mot alt! Men skjønner jo godt at tankene kommer..

Lykke til med helbredingen og bandasje-hånda!

Stor klem fra Maja og mammaen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...