Anonym bruker Skrevet 5. mai 2008 #1 Skrevet 5. mai 2008 Vurderer å kjöpe, har en stor baby som vil bäres mye! Har da noen sp.mål til dere: Kommer det i forskjellige störrelser? Egner den seg til store barn? Lett å få av/på? Komfortabel? Bra for ryggen min?
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2008 #2 Skrevet 5. mai 2008 Jeg har Mei Tai og er veldig fornøyd med den. Mener det finnes 2 størrelser, ihvertfall hos Lotusbarn om jeg ikke husker feil. De egner seg fint til store barn, opp til 4 år tror jeg. Jenta mi sitter bra i den. Jeg har og en Ergo sele og det er lettere å få på seg den enn en Mei Tai, men det er ikke noe problem å få på seg en Mei Tai heller. Foreløbig får jeg ikke vondt i ryggen av å bære vesla i noen av dem, ho veier bare 6 kg da. Hvorfor jeg har Ergo også? Litt mer maskulin slik at pappaen også kan bære og enklere å feste på i tilfelle besteforeldre vil bære litt.
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2008 #3 Skrevet 5. mai 2008 Hei, jeg har en nydelig hjemmesydd MT (ellevill.com). Den er veldig behagelig å bære med, men jeg synes det er litt herk å ta den av og på pga de lange stroppene. De er jo to meter. Men jeg er utrolig glad i den da! Når ungen blir større har jeg tenkt å skaffe meg en ny, men det blir nok en Ergo som beskrevet over her. Det er fordi den er lettere å ta på.
Solskinnsjenta Skrevet 5. mai 2008 #4 Skrevet 5. mai 2008 Jeg har sydd meg et par Mei Taier selv, og synes de er veldig gode å bære i. Har ikke prøvd på større barn selv (største min er ~10 kg), men vet om de som bærer både 3 og 4-åringer på ryggen. De fleste som du kan få kjøpt via internett kommer gjerne i to størrelser - baby og toddler. Baby passer opp til 1 år eller 15 kg ofte, mens toddler egner seg best fra 10+ kg. Det er litt pes med lange stropper i begynnelsen, men når du kommer inn i det er det ikke vanskelig. Jeg synes det er veldig komfortabelt å bære med Mei Tai. Når jeg bærer på ryggen kjennes det ut som en god ryggsekk. Bærer på magen mest for kos og da ikke så lenge av gangen. Hvis du er plaget av f.eks låsninger i ryggen bør du passe på å få tak i en Mei Tai som er godt polstret, og som har polstret magebelte. Dette avlaster skuldrene, slik at belastningen blir minst mulig. Bor du i el rundt Bergen anbefaler jeg å stikke innom lotusbarn sin butikk, da kan du prøve før du kjøper. Ellers så finnes det flere nettbutikker; taitasi.com, sweetlittlemonkey.com, bittebror.com, mamsemums.com osv. i tillegg til lotusbarn og ellevill som allerede er nevnt. eye2eye.com har fantastisk nydelige mei taier, som er veldig behagelig å bære i og vakre å se på. De er veldig(!) populære, så ved vareslipp den 15. må du være klar med visaen, sist var de vekke ila 9 min... Lykke til
TrøttSomEiStrømpe- Skrevet 5. mai 2008 #5 Skrevet 5. mai 2008 for de som vegrer seg litt for lange stropper kan jeg bare si : patapum bæresele! samme prinsipp som babyhawk mei tai, men med spenner! enkel å ta av/på og veldig pappavennlig se www.dotedot.com
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2008 #6 Skrevet 6. mai 2008 Du kan fint bruke mei tai til både store og små barn, super-fleksibelt og kjekt! Lett å få på, lett å bruke og svært behagelig. Formsydd bæresele er også et godt alternativ. Både mei tai og formsydd gir god bærekomfort og avlastning for rygg og skuldre. En fordel mer mei tai er at du kan "knyte som du vil" og justere knyting etc slik at det passer det perfekt. Mange har blitt nevnt over, du finner et godt utvalg hos www.krusedull.net også.
Fru Hyggestund Skrevet 6. mai 2008 #7 Skrevet 6. mai 2008 jeg har sydd mei tai'er til meg selv og venninner. synes de er mye bedre og behageligere enn baby bjørn, som gjør at jeg får skikkelig vondt i skuldrene etter 15 min med lillegutt i den. han liker å bli bært i begge, men sovner lettest i mei tai'en siden den er så tett inntil og god. så vidt jeg vet kommer de i 2 størrelser - den minste er for små spedbarn, de største er for større spedbarn og småbarn opptil 2-3 års alder. de brukes litt annerledes og knytes til ryggen når de er blitt ca 1 år - det kan du se på bilder som ligger på lotusbarn.no og tettinntil.no. i begynnelsen var det litt knot å få av og på, men med litt trening går det veldig greit. det er nok mer knotete enn baby bjørn, men fy søren så mye bedre å bære, og da er det verdt det! du finner forresten oppskrift på tettinntil.no, og sysiden der. veldig enkelt å sy. materialet koster ca 300 kr.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå