mummimamma å lillegutt Skrevet 5. mai 2008 #1 Skrevet 5. mai 2008 Er det noen som vet hvordan de gjør det hvis mann har bestemt seg for ikke å amme? orker ikke sure svar om hvorfor jeg ikke skal amme o.l ,er ikke for at jeg ikke vil,men har mine grunner p.g.a tidligere hendelser... Gir de deg noe etter du har født slik at melkeproduksjonen stopper?eller går det ikke ann å stoppe den slik at jeg da blir nødt til å pumpe meg hele tiden?Dumme spørsmål kanskje,men spørr mann ikke får mann heller ikke svar;) hilsen førstegangsfødende:)
Monique72 Skrevet 5. mai 2008 #2 Skrevet 5. mai 2008 Man får noen piller som stopper melkeproduksjonen.
Gjest Skrevet 5. mai 2008 #3 Skrevet 5. mai 2008 Du får reseptbelagte piller som hemmer melkeproduksjonen, og må håndmelke den verste sprengen (ikke pump - da lager du bare mer melk!). Håndmelk (altså, klem ut med hendene) det du måtte få av melkespreng. Hva som skjer mens du er på sykehuset etter fødsel vet jeg ikke, de pleier å være ganske raske på å legge barnet til brystet....du må nesten spørre dem! Dersom du skal på 36-ukerskontroll på sykehuset du skal føde på kan det jo være en ide å ta opp dette der?
fjodor Skrevet 5. mai 2008 #4 Skrevet 5. mai 2008 Jeg trodde man ikke trengte å gjøre noenting hvis man ikke ville amme. Sist måtte jeg pumpe som en gal for å få igang produksjonen fordi barnet var altfor svak for å ta til seg noe melk selv. Den gang trodde jeg at melken skulle komme av seg selv etterhvert, men for meg gjorde den ikke det når ikke melkeproduksjonen ble stimulert. Men det er kanskje forskjellig? Uansett vet de sikkert dette på sykehuset regner jeg med...
Gjest Skrevet 5. mai 2008 #5 Skrevet 5. mai 2008 Kan nok kanskje stemme det, men det kommer jo litt an på hvor iherdig "ammepolitiet" er på sykehuset etter fødsel. Om de legger barnet til brystet og på død og liv skal ha i gang ammingen hos en mor som ikke har tenkt til å amme, så vil det vel uansett trigge produksjonen? Eller? Men hvis barnet aldri legges til brystet vil det vel kanskje ikke bli noe særlig med melk?
mummimamma å lillegutt Skrevet 6. mai 2008 Forfatter #6 Skrevet 6. mai 2008 takk for svar=) vet at hvis jeg sier ifra på sykehuset så respekterer de at du ikke skal amme,de prøver ikke å "overtale" deg på noe vis:) så jeg kan få piller da,og håndmelke hvis jeg eventuelt skulle på spreng.hørtes jo relativt greit ut egentlig. jeg får høre med legen min ved neste kontroll om disse pillene. takk igjen for svar=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå