Gå til innhold

hjelp, jeg trenger svar...

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei..

jeg hadde en spontanabort i går, i følge ultralydn.. Men legen var litt opps på at det kunne være utenfor livmoren..

så da lurer jeg på hvor langt på vei man må være før man ser det på ultralyd..?

jeg vet jo at jeg misstet i går, men trenger bare være helt sikker på at det ikke kan være noe utenfor..

jeg blødde i går.. litt rosa hele dagen og plutseli kom d en del rødt blod. ikke noe klumper eller slim.. bare rent blod. og siden da har det blødd slik.. ikke like mye som en vanlig mens, litt mindre..

jeg har ikke hatt noe spesiellt vondt, litt nede i magen og litt på venstre side av magen..

håper på svar

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet at med innvendig UL kan en se fosteret i alle fall i uke 6. Det gjorde jeg.

Jeg har også hatt en SA, i uke 7(derfor UL i uke 6 ved graviditet rett etter). Da begynte det med småblødning i noen dager, så økte det på. Ingen store klumper, bare vanlig litt sterk mens.

Jeg hadde utskrapning, for å slippe å blø så lenge....

Det er sagt at har du sv.skap utenfor livmoren, så går det ikke lenger enn til uke 6-7 før det gjør sinnsykt vondt og det er fare for skade på eggleder(sprekker). Da blir det foretatt laparoskopi(kikkhullskirurgi) for å fjerne den skadde egglederen og for å hindre indre blødninger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...