Gå til innhold

dette er jo bare tragisk.....

Anbefalte innlegg

Gjest elissa2
Skrevet

jeg jobber fulltid som servitør....og vi sliter med en gal kjøkkensjef, som har vanvittige humørsvingninger,han blir sint helt sånn plutselig, uten noen spesiell grunn, og da er det ofte han kaster ting etter oss servitører. andre dager er han så blid igjen, og da er deet voldsomt hvor han skal ta på oss servitører, gjerne på rompa, eller biter oss i øret. om vi sier ifra at vi synst det er ekkelt blir han sint igjen og sier vi skal ha respekt for han. ellers så driver han med utpsyking av de enkelte som han ikke liker, helt til de sier opp. da er han fornøyd. han kaller oss ofte for de styggeste ting, og det hjelper ikke uansett hvor ofte vi ber han om å slutte med dette. vi har snakka med hotellsjefen, men hotellsjefen var ikke villig til å gjøre noe med dette, ettersom han er en så dyktig kokk. etter jeg ble gravid har han blitt enda verre mot meg. spør meg om en del seksuelle ting og div. ikke mye gøy å skal glede seg over en voksende mage,når alle tanker går til å grue seg til neste dag på jobb. så hva gjør vi? har noen av dere noen gode råd for hvordan vi kan få det bedre på jobb? har ikke så lyst ut i sj.mld nå så tidlig. er bare 14 uker på vei......men dette er jo ikke holdbart..........liker ikke å klage....men måtte bare få dette ut......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det der høres bare helt uutholdelig ut. Hotellsjefen høres jo både feig og udugelig ut, det må jo kunne gå an å ta en prat med han om oppførselen hans uten nødvendigvis å gi han sparken.

Er det ikke en el annen fagforening for servitører? Vet ikke om det er så mange servitører som er organisert eller om det er rette arenaen å ta opp slike ting, men det bør du forhøre deg om.

Seksuell trakasering er jo faktisk noe du kan anmelde han for.

Lykke til.

Skrevet

å herregud!

Å holde på kjøkkensjefen på det grunnlag at han er en god kokk, men et rasshøl ellers, er rett go slett helt udugelig!

Skal alle servitørene bli sykmeldte grunnet utpsyking, skader( som kan oppstå når han kaster ting!), og kjøkkensjefen stå igjen alene med den gode maten sin?

Hva skjer med gjestene da?

De får ingen mat, for de har ingen servitører. Ingen vil jobbe der, fordi det er dårlig arb.miljø...og de ansatte taes ikke hensyn til.

Gå sammen alle servitører, og si dere leverer oppsigelse på dagen, om ikke kjøkkensjefen får fyken!

Prøver hotellsjefen deres seg med å være utspekulert å si at det er greit, truer du med arbeidstilsynet e.l. i samme sleng, og legg frem at det blir et dårlig rykte, og det er bedre å ha 10 flinke servitører, 5 middels gode kokker, og et bra arbeidsmiljø med fornøyde gjester, enn 1 god kokk, ssure servitører som stresser, og gjester som kun er fornøyd med mat....

ble litt rotete dette...men..

Skrevet

fysj dette burde ikke gå ann - og klager fra ansatte burde tas seriøst fra hotellsjefen. dere burde alle sammen klage, det går ikke ann å jobbe under slike forhold

lykke til:)!

Gjest elissa2
Skrevet

i januar hadde vi et møte med kjøkkensjefen ,resturangsjefen og hotellsjefen, der vi sa ting akkurat som de var. kokken stillte seg naturligvis helt uforstående til det hele, og hotellsjefen mener det er servitørene som er for nærtagende.....

vi er alle organisert, og det har blitt tatt opp oss i mellom om å gå til fagforeninga.....men da blir det garantert en huskestue uten vidre regner jeg med.......vet ikke helt hvordan de går frem jeg........

Gjest elissa2
Skrevet

blir rett stressa av å være på jobb vet du..........

noen som vet hvordan organisasjonen går frem om vi går til dem, og lar dem ordne opp?

NB: tusen takk for så mange gode råd alle sammen;)

dere er gull altså:)

Skrevet

Dette hørtes helt forferdelig ut. Kan nesten ikke tenke meg at det er sant?? Men regner med at stakkars deg jobber med en psykopat. Han kan da snakke godt for seg, slik at det blir vanskelig for andre og tro på dere at det kan virkelig være så ille som dere gir utrykk for.

Men dette må dere ikke gi dere på i det hele tatt. Det er like mye deres arbeidsplass, som hans. Han har ikke flere rettigheter enn dere. Du og de andre kan faktsik melde han til politiet for trakkasering og vold. Si det til hotellsjefen du, at hvis ikke han gjør noe så kommer politiet, og da kan han velge selv om han vil la hotellet komme i så dårlig lys. Eller gå til en advokat og spør hvordan dere skal gå fram ang å gå videre til arb.tilsynet og diverse organer som er her for å hjelpe arbeidere.. Lever inn skriftlige klager. Sørg for kopi. Underskriftskampanje og gi til sjefen, ved det ultimatum dere gir han. Skriv ned i en slags "dagbok" hver gang han blir sint, kaster noe. Hva han kaster, traff han noen noe? Ble noe ødelagt? Hva kaller han dere? OSVOSV.. Så har dere bevis på ting han har gjort hvis det skulle bli nødvendigt en gang..

Stå på. Ikke gi deg. Ønsker deg lykke til.

Skrevet

Å fyyyy f.... jeg kjenner det bobler! BLir så sinnsykt forbanna når dere ikke blir tatt seriøst! Har vært der, og jeg fiksa det ikke og sa opp til slutt!

Var i samme bransje selv, og har litt inntrykk av at det nesten er godtatt i denne bransjen! Det er godtatt med seksuell sjikanering, kjefting og smelling, og dårlig arbeidsmiljø!

Trist at det skal være sånt, men jeg tror dere må henge på hotellsjefen som klegg!!! Ikke gi dere! Er dere en hel gjeng som mener det samme så gå sammen på møter...omigjen og omigjen!

Denne idioten må bort!!!

Gjest elissa2
Skrevet

det er nok veldig mye av slikt i denne bransjen....

det rare er at jeg har jobba der i 7 år, og kjøkkensjefen blei annsatt der for 1 år siden. vi har ALDRI hatt så mange sykmeldinger, eller oppsigelser som det vi har hatt det siste året. de som slutta har begrunna det med at de slutta pgr av kjøkkensjef. men alikevell presterer hotellsjef å gi kj. sjef all ære for at vi har mye gjester. servitørene får kun dårlige tilbakemld...men hvem tar i mot gjestene da? og gir dem drikke,serverer maten, og tar seg av dem......jeg har ikke sett kokken ute i resturangen.........

resturangsjefen er på vår side.....hun sj.melder seg også om vi gjør det.....men hun blir ikke hørt av hotellsjefen i denne saken.

men det skal jo ikke være nødvendig at alle må sj.melde seg for at hotellsjef får opp øynene........jeg lurer fælt på åssn slike folk kan få en slik stilling.....uten utdannelse.....ser jo at det ikke funker. må nevne at kj.sjef har ikke fagbrev som kokk....

Skrevet

For det første: Jeg har selv vært daglig leder på flere restauranter, ikke bare i Norge, men i utlandet. Jobber ikke i den bransjen lengre nå.

Men: Dette er trakassering, og det er ulovlig. Dette foreslår jeg at du gjør:

1) Skriv ned alle hendelser med dato.

2) Meld dette til arbeidstilsynet eventuelt gå til pressen med informasjonen. Klarer du å filme dette er det enda bedre.

Det er dessverre mange psykopater som jobber på kjøkken, og det kreves sterk ledelse for å identifisere og kontrollere dem. Det er det tydelig at du ikke har.

Får du ikke gjort noe med dette innen to uker, så sykemeld deg. Noen MÅ ta tak i dette problemet på vegne av hele arbeidsplassen. Selv om han er en god kokk, er ikke bedriften tjent med en ansatt som gjør andre ansatte syke.

Gjest elissa2
Skrevet

hvordan går arbeidstillsynet frem om vi melder til dem?

kan det være lurt å gå via tillitsvalgt, eller skal vi bare gå rett tll arb tillsynet??

Skrevet

Ring og spør dem hvordan du skal gå frem i denne saken på 815 48 222

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...