Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har tatt keisersnitt eller skal ha keisersnitt, pga smalt bekken. Hvordan finner de ut det? Har dere smale hofter også? Er det symfyse/fundusmålet som avgjør dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hoftemålet sier ingenting om det innvendige målet på bekkenet. Det er kun ved røntgen de kan se hvilke mål du har. De antar at man kan føde normalt, går ikke ting som det skal i løpet av en fødsel blir det ks. Røntgen blir ikke gjort når man er gravid.

Skrevet

Må ta røntgen før du blir gravid for å finne ut av det. Men har du tatt røntgen får du keisersnitt som blir planlagt på forhånd.

Skrevet

man kan finne bekkenmålet vet hjelp av ultralyd. de gjør det jo hele tiden på folk som har babyer i seteleie. da er det jo veldig viktig å se om man har en stort nok bekken så babyen ikek blir stående fast i kanalen.

men man antar at de aller fleste kan føde normalt. mistenker legen et smalt bekken blir man målt;)

har ingenting å si om man har hofter eller ikke. min mor er helt rett fra under armene og ned til leggen. finnes ikke hofter. og hun fødte broren min i seteleie. hun hadde visst et veldig stort bekken selv om det ikke synes utenpå;)

Skrevet

jeg ba selv om å få tatt røntgen da jeg ventet mitt første barn, jeg er 158, og min daværende samboer var 186, han var over 4,5 kilo da han ble født på midten av sekstitallet. Jeg var for smal for vaginal fødsel. Dette hadde ikke blitt oppdaget hvis jeg ikke hadde vært obs på dette selv. Jeg er normal bygd, og min mor hadde normale fødsler med 3 barn(vi var mellom 3,3 til 3,5 kilo) Mine to barn var begge rundt 4 kilo, nr 2 ble tatt ca 15-16 dager før termin, så hun hadde nok vært en del større hvis jeg hadde gått til termin(begge ble estimert til å være en del mindre)

Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen:)

Jeg håper og tror at jeg kan føde normalt, jeg har bare tenkt på noen faktorer som gjør meg litt i tvil.

Jeg er bare 154cm, og har normalvekt på 48kg, jeg har ikke antydning til hofter en gang, hehe... Men har hørt at det ikke har noe å si.

Samboer er 186 og var 54 cm og 5010g da han ble født. Jeg var 2420g og 45 cm da jeg ble født (samme med storesøstera mi). Moren min var også lav, men hadde tydelige hofter...

De finner vel ut av det. : )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...