Lykkelig smil Skrevet 5. mai 2008 #1 Skrevet 5. mai 2008 Noen som jobbet mye natt mens dere var gravide?? Det er jo forsket på at en har større sjans for å abortere ved nattjobbing, men gjelder det mest de 3 første mndr eller hele svangerskapet. Planlegger å prøve bli gravid nå, men vurdere å gå netter fordi jobben har en bra deal økonomisk, men vet ikke om jeg tør.
temine Skrevet 5. mai 2008 #2 Skrevet 5. mai 2008 Har alltid jobba natt jeg. Sist svangerskap og nå. Ikke noe problem for meg. Syns det er helt ok med nattevakter, sover godt ellers, og slipper å jobbe så ofte. Har bare 50 % natt, tror ikke jeg har orka mer enn det da:)
Amazed..♫ 01.02.2012 ♫ Skrevet 5. mai 2008 #3 Skrevet 5. mai 2008 Så lenge man er vant til det, og du får sovet ut på dagtid så du får en noe lunde jevn døgnrytme til tross for nattevaktene, så tror jeg det skal gå helt fint. Så lenge du ikke har noe rissikosvangerskap på noen måte, f.eks. mistet flere ganger før e.l. og så lenge du er i form til det, er jo gjerne veldig trøtt i starten og da er det ikke noe særlig å skulle holde seg våken hele natten.
ikø29 Skrevet 6. mai 2008 #4 Skrevet 6. mai 2008 dersom du jobber natt (iallefall i det offentlige) og blir gravid så har du krav på å få tilrettelagt arbeidet ditt uten å tape på det økonomisk. Det er nav som betaler mellomlegget. Det betyr nok at du kan ta den jobben og dersom du blir gravid er den eneste forskjellen at du jobber dag/kveld i steden for natt ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå