Gjest Skrevet 5. mai 2008 #1 Skrevet 5. mai 2008 det er ikke kolikk for hu roer seg ned (første var kolikkbarn) men allikevel er magen helt oppblåst og hu HYLER. malt er prøvd i mme`en og kolikkvann også.. noen ideer jenter?
Lovemelikeyoudo Skrevet 5. mai 2008 #2 Skrevet 5. mai 2008 jenta mi hadde ikke kolikk, men mye luft-smerter. Har du prøvd å la hu ligge på ryggen mens du "dytter" beina hennes opp mot magen? forstod du i det hele tatt hva jeg mente?=) men du kan alle triksene med erfaring fra kolikk.barn. Jenta mi hyyylte hi og...
Gjest dagdrømmer Skrevet 5. mai 2008 #3 Skrevet 5. mai 2008 Sukkervann skal være smertestillende. Sist junior sleit med magen skulle jeg tilfeldigvis ta tempen i endetarmen, og det var som å trykke på en knapp. Ut kom både luft og avføring! Kan være verdt å forsøke...
Gjest Skrevet 5. mai 2008 #4 Skrevet 5. mai 2008 ja, kolikkvann = sukkervann .. jeg legger henne på ryggen og dytter beina oppover mot magen men er så redd for at jeg skal trykke for hardt:s
lÅktiHaUDe Skrevet 5. mai 2008 #5 Skrevet 5. mai 2008 Hvor lenge har det vart? Ammer du eller flaske? Så et dumt spm. hva mener dere med mme? Første som slo meg var reaksjon på melk.. Det har mine. Vi fikk først høre at det var kolikk, helt til jeg nektet å forlate sykehus før vi fikk utredning. Det var nok melkeallergi ja..
Kirsebæra Skrevet 5. mai 2008 #6 Skrevet 5. mai 2008 Kan det være at hun reagerer på malten?? det gjorde elias... oppblåst i magen og hylte til, helsesøster anbefalte malt, men fant ut etterhvert at det gjorde ting verre....
Gjest dagdrømmer Skrevet 5. mai 2008 #7 Skrevet 5. mai 2008 Er ikke noe gøy det der... har ikke mye erfaring, men det med tempmålet har jeg hørt barnepleiere si at funker altså. Stimulerer visst noe.
Gjest Skrevet 5. mai 2008 #8 Skrevet 5. mai 2008 det som er at det begynte før vi begynte med malt .. og det har bare vart i 1 1/2 dag ca? jeg ammer ikke .. mme = morsmelkserstatning
lÅktiHaUDe Skrevet 5. mai 2008 #9 Skrevet 5. mai 2008 Ha ha selvfølgelig da fikk jeg den, mme.. 1.5 dag var vel litt lite ang melk.. Men om det vedvarer så ha det i tankene Mine begynte å reagere ca 2-4 uker etter vi begynte med mme..
Gjest Skrevet 5. mai 2008 #10 Skrevet 5. mai 2008 har du karve eller fennikel? knus det litt og lag te av det og gi noen teskjeer til babyen. gjerne sukra. det driver lufta. massasje av magen er også bra. får i gang tarmene
Kirsebæra Skrevet 5. mai 2008 #12 Skrevet 5. mai 2008 hmm...jeg skrev ikke det nei, elias var mye oppblåst og hadde vondt i magen, men med en gang vi startet med malt med magen helt i spenn....hard og oppblåst og det hele ble mye verre.... legge henne på magen og masser på ryggen...eller masser henne under føttene....og varmt bad kan hjelpe, men også det med temp.målern...stimulerer som andre sa over her...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå