flypapir Skrevet 5. mai 2008 #1 Skrevet 5. mai 2008 Bor på hadeland nå, men vurderer å flytte. Men hvor? Nittedal eller Oslo? Evt hvor i Oslo? Hvor er det bra å bo med barn? Bør være maks 30min å kjøre til Nittedal, også bør det finnes tilbud til småbarnsfamilier..
Rosalille og sjarmtrollene Skrevet 5. mai 2008 #3 Skrevet 5. mai 2008 Hagan er jo et fint sted å bo. Er rett utenfor Oslo på veien mot nittedal. Ellers kan Vestli, Skillebekk og Gjelleråsen være noe kanskje. Alle ligger på riktig side i forhold til Nittedal
flypapir Skrevet 5. mai 2008 Forfatter #4 Skrevet 5. mai 2008 Fordi jeg holder på å gå på veggen av å bo her... Bor på grua og her er det jo ikke så mye å finne på. Kjenner neste ingen her (det kan jo fort endre seg da), og kan ikke se for meg å bli her resten av livet... Synes også det er veldig lite tilbud til småbarnsfamilier her.
flypapir Skrevet 5. mai 2008 Forfatter #5 Skrevet 5. mai 2008 Men hvordan er det her? Er det greie skoler ol?
Bulikuli Skrevet 5. mai 2008 #6 Skrevet 5. mai 2008 hvor i dalen skal du/dere jobbe? har selv bodd på Rotnes, hadde aldri bosatt meg noen andre plasser enn der dersom jeg skulle bodd i Nittedal en gang til. Rotnes er "sentrum" i dalen og en kjempe koselig plass med mange barnefamilier etc. Hvorfor ikke bosette seg nært jobb? Kjedelig med pendling + bortkasting av tid man heller kunne brukt sammen med sine barn.
pøber´n & je Skrevet 5. mai 2008 #7 Skrevet 5. mai 2008 Ja Grua er jo ikke akkurat norges navle nei. Hadde nok ikke fløtt til Oslo, hadde nok holdt meg til Nittedal/Hakadal
flypapir Skrevet 5. mai 2008 Forfatter #8 Skrevet 5. mai 2008 Både jeg og mannen jobber i Hakadal. Har faktisk tenkt litt på rotnes da det virker som et ok område både med tanke på skoler/bhg og det at det er lettvint å komme seg med toget til Oslo... Men hvorfor ville du ikke bosatt deg andre steder Saltlakris? Hva med f.eks tøyenhaugen?
ToPrinsesser<3 Skrevet 5. mai 2008 #9 Skrevet 5. mai 2008 Jeg bodde på Hagan når jeg var yngre. Gikk på Ulverud Grendaskole. Husker det som et fint sted for ungene.
flypapir Skrevet 5. mai 2008 Forfatter #10 Skrevet 5. mai 2008 Jeg får hvertfall litt abstinenster her... Er veldig koselig altså, og hadde vi hatt familie her ville alt stilt seg annerledes. Men slik som ting er nå blir vi nok å flytte neste sommer. Eneste problemet vårt med å flytte er at jeg vil bo et sted (gjerne leilighet) med mye mennesker og lett tilgang på butikker, cafeer, aktiviteter ol, mens mannen helst vil bo langt på landet (han ønsker seg småbruk).
Bulikuli Skrevet 5. mai 2008 #11 Skrevet 5. mai 2008 har bodd der, syns det var usentralt med tanke på tog. I tillegg så bruker man en god del tid derfra og inn til byen. bruker vell 45/40 min. til Oslo? Syns Rotnes er "landlig" samtidig som det er "sentralt". Knotete forklart. Skal man bosette seg i Nittedal må man alltid til litt større plasser for å gjøre innkjøp til julegaver etc. Da er Rotnes i akkurat passe avstand til Stovner/Strømmen/Lillestrøm/Oslo. Syns Hakadal er så langt unna alt på en måte. Dersom dere begge skal jobbe i hakadal er tøyenhaugen en fin plass å bo, men ulempen er et stykke til skolen for barna, skal de gå videregående så må de ta buss etc. På rotnes har man barnehager, skoler på alle trinn og vgs. Tenker mer langsiktig jeg kanskje, men det ville vært ting som var viktig for meg.
flypapir Skrevet 5. mai 2008 Forfatter #12 Skrevet 5. mai 2008 Takk for svar! Er sant det du skriver. En av grunnene til at jeg vil flytte er at det skal være mer lettvint med innkjøp, bhg/skole ol. Må kjøpe med tanke på å bo der noen år hvertfall... Vi overtok her i september og tenker jo alt nå på å flytte, men det er så vanskelig å finne ett sted hvor vi begge vil "bli gamle".
Bulikuli Skrevet 5. mai 2008 #13 Skrevet 5. mai 2008 Ikke så lett å vite hva som er riktig med tanke på bosted, men ville også tenkt på at boligmarkedet er usikkert. Tøyenhaugen/hakadal er mer usentralt. Dermed er man ikke garantert å få solgt boligen lett dersom man skulle mistrives. Rotnes er mye mer sikkert på den måten også Merker jeg plutselig ble så positiv til Rotnes. Bare synd mannen ikke vil bo der. Vi hadde nok blitt boende der om det bare var opp til meg Lykke til med valget i allefall!!
flypapir Skrevet 5. mai 2008 Forfatter #14 Skrevet 5. mai 2008 Man får vel alltids solgt, bare man setter ned prisen nok... Er flere av kollegene mine som skryter fælt av rotnes også, så vi blir nok å vurdere det den dagen det blir aktuelt å flytte. I mellomtiden drømmer jeg meg bort i boligannonser!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå