Gå til innhold

nyfødte, hvor lenge ammer dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge ammer dere om gangen? altså hvor lenge suger barnet ditt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun sugde nesten en time og gangen i starten. Fikk ikke gjort stort mer enn å amme nei...:o) Men det ble bedre. Nå er det unnagjort på 5-10 mnd. 5 mnd.

Skrevet

Det går fort 1/2 times tid.. 4 mnd 1 uke..

Skrevet

Jeg hadde lite melk i begynelsen, og fikk beskjed på barsel om at dersom gutten min ikke var fornøyd etter 40 min (20 min på hver pupp), så skulle jeg gi litt mme i tillegg.

De sa at dersom man ammet mer enn 40 min hver gang ble måltidet altfor langt for både meg og den lille.

Folk må selvsagt gjøre det som passer for seg, men jeg valgte å gå mme i tillegg til å amme :-)

Skrevet

For lenge å amme i 40 min? Det tror jeg må være noe av det dummeste jeg har hørt. Er ikke spydig ment, men bare slår meg at en på barsel kan si noe sånt. Jaja, mange forskjellige meninger angående dette. For noen få år siden ble det sagt at man ikke skulle amme mer enn 10 minuter på hver pupp, for man kunne da fortere bli sår!!!

Jeg for min del koser meg når jeg ammer jeg, og jeg ammer til han slipper puppen selv. Har funnet ut at det er det greieste. Men vi finner jo alle ut hva som passer oss best! Jeg kan sitte i over en time, og det bare på en pupp. Gutten min spiser sent, han. Og han hadde vane med å sovne ved puppen, så jeg måtte vekke han. lol Nå er han snart 4 mnd og spisetiden er gått litt ned, men kan fortsatt sitte i tre kvarter å amme han!

Skrevet

Min er en effektiv kar, ofte ferdig på 5-10 min.

Noen ganger ligger han lengre og koser seg:-)

Skrevet

leeenge i begynnelsen. Etterhvert kortet jeg ned til 2x20 min, når melkeproduksjonen er godt i gang og babyen har også lært teknikken ordentlig. Nå når han er 9 mnd. er hen utrolig effektiv så da går det på 5-10 min x2, he he....noen ganger litt lenger pga. kosen og at at det er så mye spennende å se og følge med på-

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...