Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Nå er det knappe 12-13 uker igjen og vi har tenkt på bil...det er jo bare et hav av utvalg her. Jeg har ikke så lyst på sånn kjempestor bil -er det et must med stasjonsvogn, i såfall noen tips til biler som ikke er så store? Har alle med barn stasjonsvogner? hahaha...

Takk for tips:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Peugeot 307, ikke stv, er super. Stort fint bagasjerom som rommer en barnevogn uten problem. I tillegg kan du skru av airbagen foran med nøkkel så når du kjører alene kan du ha nurket ved siden av deg.

Skrevet

Peugeot 307 stasjonsvogn er også bra. Og den er ikke så stor til å være stv. :-)

Skrevet

Jeg har hatt en liten opel corsa helt til nå nylig,fant ut at stasjonsvogn var et must når nr 2 kommer. Har kjøpt en vw passat for noen uker siden,og er veldig fornøyd med den. Litt uvant å kjøre stasjonsvogn i begynnelsen, men det blir lettere. Hihi,har ikke lukeparkert ennå da.

Men det deiligste er å slippe å legge sammen og demontere hele den jævla vogna hver eneste gang. Den fikk ikke plass i corsaen min da,men i gubbens Hyundai sonata..

Nå vet jeg ikke hva du mener med stor da,men man klarer seg godt uten stasjonsvogn.

Skrevet

Veit du ikkje ville ha stor bil,men vil berre anbefale VW touran....veldig bra bil....

Skrevet

Tips til det jeg vil si er småe stasjonsvogner forresten;

Volvo V40

Vw Golf

Zuzuki Baleno

Opel Vectra eller Astra

Skoda Octavia

Mazda 626

Hyundai Elantra

Audi A4

Mange fler da,men de jeg kom på i farta.

Skrevet

Opel Vectra er jo en av de størte stasjonsvognene. Iallefall de litt nyere modellene.

Mange sedaner har romslig bagasjerom. Hvis jeg var deg ville jeg tatt meg en tur rundt på forskjellige forhandlere og tittet litt. Bare husk at det er stress med bagasjerom som er smalt/lavt i høyden. Jeg hadde selv en a4 sedan og i den var bagasjerommet relatvt dypt men lavt, fikk ikke inn simovogn selv om vi tok av hjulene.

Ha gjerne med målene på vogna dere har slik at du slipper å ende opp med en bil hvor du må demontere vogna. Plass i baksetet er og veldig viktig, jeg skal aldri ha bil med trangt baksete igjen.

Til sist vil jeg anbefale japanske biler:-) De er mest driftsikkre,med mindre du bytter bil hvert 3.år vil du mest sannsynlig spare masse penger i reprasjoner ved å kjøpe japansk.

Ville tatt en titt på mazda 6 hvis jeg var deg. Definitivt bra bil:-)

Skrevet

Har liten erfaring med stv, men ligg unna audi a4 ihvertfall. Nydelig bil å kjøre, men alt for trang! Vi fikk såvidt inn vogna på tvers, uten plass til noe annet, og da vi skulle gå over fra baby-sete til neste størrelse fikk vi ikke setet inn. Da kjøpte vi VW Sharan, og det er den beste og mest geniale bilen jeg har kjørt noen gang. (Passer bra nå som nr 3 kommer)Kjempe god plass, veldig praktisk og virker ikke stor å kjøre i det hele tatt, jeg smetter rundt i parkeringshus som ingenting;) Så ikke vær redd for store biler, de er ikke så skumle som de virker:)

Lykke til med både bilkjøp og baby:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...