Gå til innhold

Det inhalator"røret" for astmamedisin til barn...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det står at den skal ligge 15 min i lunkent vann tilsatt litt mildt oppvaskmiddel og så ristes godt og lufftøkes, men skal ikke oppvaskmiddelet skylles av? Mulig jeg spør dumt, meeen......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jo,det skal det nok sikkert.

Jeg pleier å skylle det i hvertfall.

Skrevet

Hvilket "rør" har du? Våres kan vaskes i oppvaskmaskin.. Enkelt og greit :)

Skrevet

Jeg skylte det i rent vann før jeg ristet og lufttørket...

Skrevet

Aero Chamber Plus 0-18 mnd. Det står ingenting om skylling i bruksanvisningen, hmm

Skrevet

Skyller den i lunket vann etter den har ligger i 15 min, for så å lufttørke...

Skrevet

Aerochamber Plus er det samme som jeg har. Det kan vaskes i oppvaskmaskin. Ta av maska putt den i oppvaskmask. sammen med røret. Ta av den gule "dingsen" som du puttet medisinen inni (den skal også i maskina). Veeeeldig lettvint og det blir så rent og pent atte :)

Skrevet

Hmmm på min bruksanvisning står det at den skal legges i lunket vann med mild såpe (15 min), står ingenting om at den kan puttes i oppvaskmaskin!

Skrevet

De sa det på apoteket.. Jeg stusset men prøvde og det gikk kjempebra :) Et sånt blankt rør med gult på og en bamse :) Det står AeroChamber Plus på :)

Skrevet

Ja, det er sånn jeg har også.

Gjest irismor
Skrevet

De tåler oppvaskmaskin =)

Så om du ikke vasker den i oppvaskmaskinen hver gang, så innimellom har den ikke vondt av en omgang i oppvaskmaskinen.

Skrevet

Ok, men da putter jeg den i oppvaskmaskina neste gang :)

Skrevet

Gjør det :) Veldig enkelt og greit.

Skrevet

Den skal ikke i vaskemaskin.

Det står det på bruksanvisningen...eller var det på nettet ett sted jeg leste jeg..

Og den maska skal ikke taes av.

Skal bare ta av den gule ''gummien'' der hvor inhalatoren skal inn i..

Er det jeg har lest iallefall.

Har ikke hatt den så lenge,men jeg har fulgt bruksanvisningen..

Bruker en myk tannbærste som jeg vasker lett inni røret med,med det skyllevannet,legger en det bare i vannet og ikke gjør noenting,så blir det slik grått hinne inni røret..

Skrevet

Den går i maskina! Ingen problemer overhodet. Og maska er bare å vippe av den gule dingsen.. Har brukt den et par år vel?? tror jeg :) og det er ingen problem.. Hvordan ellers bytte maske? Da får du jo bare den gummidingsen..

Skrevet

Bytte maske?

Trenger en det da?

Trodde en fikk ny når den gamle var utslitt eller noe jeg..

Som sagt,bare hatt den i 4 uker ..

Hvor mange grader kjører du den i vaskemaskinen på da?

Skrevet

60 grader. Lurt og bytte maske av og til. Joda du kan få nytt apparat men kan være greit å kunne bare bytte maske også. Jeg har tre apparat 1 i barneh. sekken (tilfelle hun blir med noen hjem), et hjemme og et i barnehage, så har jeg en ekstra maske hjemme tilfelle noe skjer med en av maskene :)

Skrevet

Ok.

Har du de på resept alle tre,eller har du kjøpt noen?

Hørtes jo smart ut med en ekstra iallefsll for min del.

Minien begynner jo i barnehagen i salutten av august..

Har allerede fått to,men den første kokte jeg sund...leste ikke bruksanvisningen ordentlig.,,fikk da en til etterpå ;)

Skrevet

En ting til..

Har du ekstra ''sett'' med medisiner i barnehagen liggende der,eller sender du med de du har hjemme?

Skrevet

Neste gang du er med lege så spør du om en resept til. Si at du gjerne skulle hatt et ekstra apparat som de kan ha i barnehagen. Er så lett å glemme hjemme :) Du må også huske å få ekstra medisin så de har den også liggende i barnehagen. Gjør en travel hverdag lettere :))

Skrevet

Lurt ;)

Takk for svar

Skrevet

Bare hyggelig :) Begynner å bli dreven i faget nå etter 5 år :) Da skal jeg ut å trimme :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...