Gå til innhold

Barnehagen tilbyr solkrem til barna.

Anbefalte innlegg

Skrevet

For 20,- så får barna solkrem i barnehagen. De som ikke betaler må ta med egen.

Og det er jo kjempebra tilbud, og ikke minst billig. Men det jeg reagerer på er hvordan de har formulert seg i infobrevet.

"For de som ønsker kjøper barnehagen inn den beste solkremen som er påvist; BABYLINE SOLKREM!"

Så for meg da, som allerede har kjøpt solkrem til mini, både til å ha i barnehagen og hjemme, men har ikke kjøpt Babyline sin, føler at jeg har kjøpt "feil" type solkrem fordi det ikke er "den beste solkremen som er påvist"

Synes det blir feil av barnehagen og bruke de uttrykkene, føler at det fremhever kjøpepress blant foreldre.

Det er ikke noen krise for meg altså, synes bare det ble litt teit formulert....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er vell helst at den som skrev brevet har et behov for å vise at barnehagen tilbyr det beste?

Jeg er ikke helt sikker på om babyline er den beste heller jeg da?

Mamma jobber med solkrem og kom med en helt annen type til meg og våre.

Kan ikke tenke meg at hun tok noe annet enn det som evt er det beste heller.....

Skrevet

Hørtes ut som om de har uttrykkt seg litt klønete. Jeg oppfatter det som om hensikten er å fortelle at de har en bra solkrem og ikke går på akord med kvaliteten for å spare penger.

Det finnes mange solkremer. Noen passer bedre for en, andre for en annen. Tror ingen kommer til å reagere på at du har valgt et annet merke.

Skrevet

Jeg aner ikke hvilken som er best jeg. Er fornøyd med den jeg har jeg... :)

Skrevet

Ville tro at de formulerer seg slik for å ha en godt "salgs argument" ovenfor foreldrene, slik at alle skjønner at de ikke kjøper noe billig dritt liksom...

Og det er jo stadig tester på solkrem, og det kan jo være at siste test så kom babyline ut på topp. Den som kommer på topp varierer jo. Det kommer ann på kriteriene, hvem som tester, hvilke aldersgruppe de er testet på osv osv....

Og for barnehagen er det jo om å gjøre å overbevise så mange foreldre som mulig om å bli med på dette, slik at de slipper å holde styr på alle de forskjellige solkremene til de forskjellige barna...

Tror ikke de har ment noe mer med det enn som så...

Skrevet

Det er sikkert bare for å forsikre "hysteriske" foreldre om at de tilbyr det som sies å være best? Jeg aner ikke hva som er best i test jeg, og hvis babyline er det, så er det jo fint at bhg tilbyr denne, og de bør jo ha riktige opplysninger når de sier dette da. Enig i at setningen var litt rar, men det er nok bare for å forsikre dere om at det ikke er noe "tullesolkrem" ??...

Skrevet

Fremme kjøpepress?? Hadde kanskje skjønt reaksjonen din hvis det var snakk om Reimadress o.l. Men her er det snakk om en solkrem og jeg synes det er fantastisk at bhg faktisk gidder å sette seg inn i hvilke kremer som inneholder minimalt med giftstoffer o.l. Ikke alle foreldre gidder jo det engang......

Skrevet

Som sagt, ingen krise for meg, jeg har allerede kjøpt solkrem til mini. Og jeg synes det er ett supert tilbud. Billig og greit for oss foreldre og enkelt for de ansatte.

Men ja jeg reagerte på formuleringen av skrivet, ikke noe mer...

Ang fremme kjøpepress så er det jo snakk om å ha det beste av det beste, denne gangen gjelder det solkrem...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...