Anonym bruker Skrevet 5. mai 2008 #1 Skrevet 5. mai 2008 noen som har dårlig erfaringer med skjold? har hørt at det kan være negativt for melkeproduksjonen. problemet er at tulla ikke klarer å gape høyt nok til å holde på brystet, hun glepper taket hele tiden. fikk skjold på sykehuset, og det fungerer veldig bra. prøver innimellom uten, men for det første har jeg store problemer med å ikke hyle meg gjennom hele greia, men det skal jeg da tåle, men med en gang hun har tatt ett sug mister hun puppen. noen som har erfaringer med skjold?
♥ Celines mamma ♥ Skrevet 5. mai 2008 #2 Skrevet 5. mai 2008 Vi brukte skjold til celine var 6-7 uker. Bestemte meg egentlig for at nå skal jeg slutte. Så jeg prøvde uten oftere og oftere, og snuppa hun fikk det jammen meg til. Vi begynte også med det fordi hun ikke gapte og fikk sugetak. Prøv flere ganger og ofte, så håper jeg at det vil løse seg Lykke til!!!
supermamma til 2 tette Skrevet 5. mai 2008 #3 Skrevet 5. mai 2008 Jeg har gode erfaringer ;-) Fullammet gutten min til han var 6 mnd og brukte brystskjold hele tiden. Var en periode jeg gjorde et dårlig forsøk på å slutte, men så fant jeg ut at jeg like gjerne kunne fortsette. Syns ikke det var/er noe pes å bruke det og jeg har hatt melk i massevis, det spruter så fort han gaper. Jeg har faktisk ikke vært sår eller hatt noen (andre) problemer med ammingen, så da er jeg egentlig ganske så fornøyd. Nå får han pupp et innimellom et par ganger om dagen, fremdeles med skjoldet på. Det tar imot litt nå som han har fått seg ny uvane med å bite en gang i blant med de nydelige små tennene han har fått. Ville ikke stresset om jeg var deg...
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2008 #4 Skrevet 5. mai 2008 Jeg bruker også brystskjold pga han sliter med å gape. Har brukt det fra dag 1, og har ikke planer om å slutte ;o) Har massevis av melk. Så gjør det du føler er best for deg. Men jeg lurer på en ting...koker dere ammeskjoldene for hvert bruk? Og hvor lenge koker dere dem? Jeg har 6 stk, og koker de for hver bruk...
♥ Celines mamma ♥ Skrevet 5. mai 2008 #5 Skrevet 5. mai 2008 Jeg skylte de godt etter hver gang jeg hadde ammet, så kokte jeg de 1 gang i døgnet. (de sa det holdt på sykehuset).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå