Anonym bruker Skrevet 5. mai 2008 #1 Skrevet 5. mai 2008 Naboen vår har to hunder, og han hersker sånn over de at jeg får helt vondt. Han tar tak i de og rister de og knurrer til de (akkurat som ei bikkje ville gjort...), og bikkjene kryper underdanig langs bakken mens de klynker verre. Jeg får helt vondt i magen når jeg ser hvordan han truer og hersker med de bikkjene. Én ting er å ha kustus på/over bikkjene, men veien fram dit trenger ikke være prega av trusler og angst hos dyrene!! Sånt får man ikke gode hunder av!!!!!! Men, melder jeg fra hos politiet? Dyrevernet? Kan man være anonym med slike anmeldelser?
___ Skrevet 5. mai 2008 #4 Skrevet 5. mai 2008 Ja, det er mattilsynet som har overtatt mange av oppgavene når det gjelder tilsyn med husdyr ol.
___ Skrevet 5. mai 2008 #6 Skrevet 5. mai 2008 Mattilsynet har mange oppgaver. En av dem er å forvalte dyrevernloven. Du kan lese mer om mattilsynet sine oppgaver på dette området her: http://mattilsynet.no/dyrevern Sansynligvis hadde jeg heller ringt politiet og eventuelt bedt dem om å opplyse om riktig instans.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå