Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, eg snik innom frå 2.trim med det som kanskje er eit litt dumt spørsmål, men som jo må vera aktuelt for fleire enn meg(?):

 

Eg lurte nemleg på om det er vanleg at drosjar har babysikre seter?

 

Me bur i Oslo, eig ikkje bil, så eg hadde tenkt at me bare kunne ta taxi heim frå sjukehuset etter fødselen (eller når me skal ting seinare også, så klart - ein kan reisa mykje drosje for det det kostar å eiga bil).

 

Men tenk om dei ikkje har trygge nok sete - kva gjer ein då?

 

Nokon som veit?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har av og til hatt behov for å bruke taxi eller leiebil, og i begge tilfeller har det vært uproblematisk med barnesete.

 

Vil anbefale at du bestiller taxi på forhånd, og du må da si ifra om at du trenger barnesete og alder/størrelse på barnet som skal bruke det.

 

Det burde ikke være noe problem. Har ikke tatt taxi med baby under 6 mnd, men for de litt større barna har jeg hvertfall stortsett vært fornøyd med setene.

Skrevet

Oslo Taxi har i alle fall barnesete, men pass på å gi beskjed om dette når du bestiller bil. Usikker på om de har seter til små babyer, men ta en telefon til de og spør for sikkerhets skyld.

Skrevet

Vi har brukt taxi i Oslo tre ganger,,, Bare en av gangene kom de med barnesete, selv om vi hadde bestillt det... Og det barnesetet var skikkelig utdatert og sjåføren hadde ikke snøring på hvordan han skulle feste det....

 

Ville satset på å få låne et sete eller kjøpe et til dere selv....

 

 

Skrevet

Tusen takk for svar, TK og Florina!

 

Fekk liknande tilbakemeldingar på 2.trim, så verkar som det luraste er å kjøpa eit eige sete som me lærer oss koss virkar og bruker frå sjukehuset og elles når me skal ut i verda...

 

Har fått anbefalt Maxi Cosi - er folk her enige om at det er tingen? Andre forslag, evt?

Skrevet

Hei

Jeg e rover termin og er i samme situasjon

 

Vi har fått ett vennepar til å hente oss med deres bil...de har barn så da tar de med sete...vi prioriterer ikke å kjøpe innd sete da..

Eller så kan du jo kombinere å få noen til å hente dere og låne sete av noen andre??

Folk synes jo bare det er hyggelig å hjelpe til

Skrevet

Vi får låne et sete og kommer til å bruke dette i enten taxi eller i en annen bil som henter oss når vi skal hjem :) Kan uansett være greit å ha et sete i tilfelle vi låner bil, må ta taxi osv. De fleste busser som kjører langdistanse her også enten seter eller i alle fall bilbelte så man kan feste eget sete.

Skrevet

Hadde vore fint om me kunne låna, men er først ute i venneflokken med barn, så har nok ingen å låna av, dessverre. Ei heller venner som kan henta oss på sjukehuset.

På 2.trim meinte dei at eit skikkeleg sete kosta ca 16-1700 eller ca 1000 på tilbod - er jo billeg om ein tenke på det som den livsforsikringa det trass alt er...

 

Men klart det hadde vore lettast om drosjane hadde slikt sjølv...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...