januarbaby+maibaby Skrevet 5. mai 2008 #1 Skrevet 5. mai 2008 hvordan funker den? blir alle babyer viltre,urolige og ikke trette av det?? jenta mi har MYE slim i halsen som jeg håper vil gå bort med denne medisinen... vil den det? Noen som vet og evnt hvor lang tid d tar før virkning... ??
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 5. mai 2008 #2 Skrevet 5. mai 2008 efedrin gir jo energi. en voksen dame jeg kjenner bruker det til tider og da beiner hun rundt og alt blir gjort på 1-2-3 kan se for meg at du får en vilter baby da. men jeg kan jo ikke noe om det ut over og ha sett hennes rekasjon
en på vei *utklekket:)* Skrevet 5. mai 2008 #3 Skrevet 5. mai 2008 Min sønn fikk det som baby,forebyggende astma medisin. Jeg kan fortelle at han var våken hele natta,spinn vill. Men alle reagerer forskjellig på det så det trenger jo ikke skje din...
LivetErEnLek Skrevet 5. mai 2008 #4 Skrevet 5. mai 2008 Vi brukte efedrin en gang da snuppa var omtrent like gammel som din er nå. Virket veldig godt i forhold til slimet og merket ingenting til at hun ble hyper. Reddet nattesøvnen vår i alle fall :-)
Zitro Skrevet 5. mai 2008 #6 Skrevet 5. mai 2008 Min ble ikke hyper... ble fortalt at noen babyer blir hypre, mens andre faktisk blir rolig av det. Så du får bare teste åssen din reagerer
vekt 72 Skrevet 5. mai 2008 #7 Skrevet 5. mai 2008 min blei heller ikke hyper og det funka veldig godt mot slimet
ღDidrikmamsenღ Skrevet 5. mai 2008 #8 Skrevet 5. mai 2008 Bruker den gjevnlig her og aldri vært noen hypre barn her i huset nei
januarbaby+maibaby Skrevet 5. mai 2008 Forfatter #9 Skrevet 5. mai 2008 TAkk for svar:) Har nå gitt litla 2 ganger 3,5 ml siden hall 4. Og hun sover som en stein Så her var d vellykka hehe... så fantastisk!! Hvor mye ga/gir dere babyen ? Er 3,5 ml mye ? legen sa 3-4 ml, men jeg synes 4 hørtes litt mye ut? eller??
GhostyBoo Skrevet 28. mars 2009 #10 Skrevet 28. mars 2009 Regner med det er fastlege som har gitt dere Efedrin? Det er helt vanlig at ungene blir hyper av det, med masse energi. Jeg har jobbet som sykepleier på barneavdeling i 6 år, og har til dags dato ALDRI opplevd at en barnelege har sagt at vi skal gi Efedrin til barn. Bruker da andre midler. Vet at mange fastleger forordner efedrin mot pustebesvær hos små barn, men som sagt, det har jeg aldri opplevd at en barnelege har gjort. Be heller om å få teste ut inhalasjoner for en periode kanskje. Lykke til
Raych Skrevet 28. mars 2009 #11 Skrevet 28. mars 2009 Jenta vår har hatt flere "kurer" med efedrin og hun har aldri blitt gira på grunn av det. Hun har sovet like godt selv om hun har fått det rett før leggetid, midt på natten etc. Nå skal det sies at hun har et veldig godt sovehjerte, så jeg tror det skal veldig mye til før hun blir forstyrret i søvnen:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå