Gå til innhold

efedrin til 4 mnd gammel baby.. hjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvordan funker den? blir alle babyer viltre,urolige og ikke trette av det??

jenta mi har MYE slim i halsen som jeg håper vil gå bort med denne medisinen... vil den det? Noen som vet og evnt hvor lang tid d tar før virkning... ??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

efedrin gir jo energi. en voksen dame jeg kjenner bruker det til tider og da beiner hun rundt og alt blir gjort på 1-2-3

kan se for meg at du får en vilter baby da. men jeg kan jo ikke noe om det ut over og ha sett hennes rekasjon

Skrevet

Min sønn fikk det som baby,forebyggende astma medisin.

Jeg kan fortelle at han var våken hele natta,spinn vill.

Men alle reagerer forskjellig på det så det trenger jo ikke skje din...

Skrevet

Vi brukte efedrin en gang da snuppa var omtrent like gammel som din er nå. Virket veldig godt i forhold til slimet og merket ingenting til at hun ble hyper. Reddet nattesøvnen vår i alle fall :-)

Skrevet

noen andre??

Skrevet

Min ble ikke hyper... ble fortalt at noen babyer blir hypre, mens andre faktisk blir rolig av det. Så du får bare teste åssen din reagerer

Skrevet

min blei heller ikke hyper og det funka veldig godt mot slimet

Skrevet

Bruker den gjevnlig her og aldri vært noen hypre barn her i huset nei

Skrevet

TAkk for svar:)

Har nå gitt litla 2 ganger 3,5 ml siden hall 4. Og hun sover som en stein :) Så her var d vellykka hehe... så fantastisk!!

Hvor mye ga/gir dere babyen ? Er 3,5 ml mye ? legen sa 3-4 ml, men jeg synes 4 hørtes litt mye ut? eller??

• 10 måneder senere...
Skrevet

Regner med det er fastlege som har gitt dere Efedrin? Det er helt vanlig at ungene blir hyper av det, med masse energi. Jeg har jobbet som sykepleier på barneavdeling i 6 år, og har til dags dato ALDRI opplevd at en barnelege har sagt at vi skal gi Efedrin til barn. Bruker da andre midler.

Vet at mange fastleger forordner efedrin mot pustebesvær hos små barn, men som sagt, det har jeg aldri opplevd at en barnelege har gjort. Be heller om å få teste ut inhalasjoner for en periode kanskje.

Lykke til

Skrevet

Jenta vår har hatt flere "kurer" med efedrin og hun har aldri blitt gira på grunn av det. Hun har sovet like godt selv om hun har fått det rett før leggetid, midt på natten etc.

Nå skal det sies at hun har et veldig godt sovehjerte, så jeg tror det skal veldig mye til før hun blir forstyrret i søvnen:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...