chick28 blir trebarnsmamma=) Skrevet 5. mai 2008 #1 Skrevet 5. mai 2008 bør et barn få i seg i løpet av en dag? Noen som kan svare meg? Min lile har kastet opp i 1,5 døgn og i dag har jeg fått i han 1,5 dl væske ca men alt er kommet i retur... og er noe nærvøs nå ja!! Vert hos legen men vil gi det til kvelden å se hvordan det går, vil ikke sette natta på det om han ikke snart begynner å holde på noe.
elin og gutta;) Skrevet 5. mai 2008 #2 Skrevet 5. mai 2008 forsøk å ring legevakten å spør der... kommer jo an på barnets alder. vi voksne skal ha minst 2 liter...så prøv å beregn litt.... jeg ville nok forsøkt å putte i min en liter, men når alt kommer opp skal en være veldig obs på dehydrering. barn tåler mindre enn voksne. god bedrig til lille:)
chick28 blir trebarnsmamma=) Skrevet 5. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 5. mai 2008 Tusen takk=) Fant en link så som tilsier at et barn skal ha i seg 0.5-1 del pr kg i kropsvekt så da er ikke 1,5 dl så mye... mangler liksom ca 15 dl da!! uff... ringer legevakten senere om det ikke bedrer seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå