Anonym bruker Skrevet 5. mai 2008 #1 Skrevet 5. mai 2008 I Bergen var det 19-20! varmegrader idag, og de med barnevogn jeg gikk forbi har ullpose, tykk bobledress, lue og votter på de små! JA, votter på ungene sine! Det er sykt. Har vel kanskje sett 9-10 barnevogner med dette idag, så det er ikke tilfeldig... Min baby er verken kaldblodig eller varmblodig og ligger i body og strømpiks... Tenker ikke folk i forhold til hva de selv vil ha på seg på en slik dag?
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2008 #2 Skrevet 5. mai 2008 Er det greit for deg at jeg har på ungen min body,strømpebukse og en tynn bomullslue nedi en domullspose med ull til det ytterste laget? Ja for det er vel du som vet hvor mye og hva alle unger har på seg og hva alle babyposer er laget av? Og som bestemmer om dette er ok eller ikke?
BarnNr.4 :) Skrevet 5. mai 2008 #4 Skrevet 5. mai 2008 Å torturerer var vel litt å ta i, men det er mange som kler på barna for mye ja, men det er mange som synest det er vanskli å vite hvor mye man skal ha på dem...
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2008 #5 Skrevet 5. mai 2008 Du kan jo få deg en uniform som det står "baby-politi" på, så kan du gå rundt å formane de som velger å kle sine EGNE barn med det de SELV mener er best. Ta å pass på deg selv du, så får de andre gjøre som de selv ønsker!! Noen mødre tror de er eksperter på alle barn!! Blir kvalm av det!
Solskinnsjenta Skrevet 5. mai 2008 #6 Skrevet 5. mai 2008 Vel, du kan jo begynne med å kle deg selv i ullundertøy, genser, bukse, dunjakke og dunbukse, samt votter og lue og så sette deg ut i solen en fin sommerdag, så kan du se hvor behagelig det er... Jeg er enig med HI, jeg. Sliter litt selv med å finne riktig balanse i forhold til påkledning nå i varmen, men jeg kjenner hele tiden på ungene om de er for varme (og FYI de har på seg body, strømpis, tynn jakke og lue, samt et teppe over beina nedi vognen). HI har jo heller ikke gått bort til disse mødrene og skjelt dem ut (som enkelte her inne virker å tro), hun kommer bare her og er oppgitt over dem...
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2008 #7 Skrevet 5. mai 2008 Tynt lag med ull har aldri skadet, så kan man jo justere med noe vindtett og litt mer når det trengs. Ull er varmeregulerende! Snuppa mi elsker ullpleddet sitt også nå i varmen, men så er hun jo prematur da....
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2008 #8 Skrevet 5. mai 2008 Her blir det ofte så stor oppstandelse når noen ytrer meningene sine. Enten tar folk seg veldig nær av det, eller så vet ikke jeg. Ta ikke alt personlig, det er lov å si hva vi mener uten at noen må føle seg så støtt og stikke ut alle pigger.
Barbafin Skrevet 5. mai 2008 #9 Skrevet 5. mai 2008 Da jeg gikk ut i Bergen i ettermiddag sto det 14 grader på min gradestokk. I tillegg var det overskyet og en kald trekk/vind. Det viser jo at temperaturen kan skifte veldig raskt og hvis man skal være ute en stund er det smart å gardere seg. I tillegg må man jo huske at de små ligger stille mens vi beveger oss hele tiden. Det kan jo også være mange grunner til at man har votter på barna sine (eksem/utslett f.eks). Det jeg mener er at man vet lite om hvorfor folk gjør det de gjør, og det er best å ikke henge seg for mye opp i det.
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2008 #10 Skrevet 5. mai 2008 Jeg er helt enig med HI. Folk må da bruke sunn fornuft snart! Å legge ungen sin , i voksipose, eller ullpose , eller hva fanden de kler dem i , er sykt. Ullundertøy har aldri skadet sa en her oppe... vet du , det er ikke bra å kle barna sine i ukkundertøy når det er 15 grader ute. Samme som de som legger ungene sine på natta i ullundertøy, pledd, skinnfille, dyne osv... Helt helt psyko! Greit at folk bestemmer selv, for all del. Men det er galskap å begrave ungene sine i klær. Stakkars babyer. Jeg skjønner det er vanskelig å justere i forhold til været , men vet dere så dumme er dere da ikke, at dere ikke klare å ha et ca mål på dette... Så går det ant å vrange av ungene å da, når man ser at der blir varmt.. Votter i 15-16 grader?? Stakkars barn Nei du har min støtte HI!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå