Gå til innhold

Tar dere jerntilskudd?


endelig_mamma_igjen

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Fikk beskjed fra legen i dag om å ta jerntilskudd, fordi blodprøve viste for lite. Har dere noen merker å anbefale?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har tatt jern i over to uker nå, merker ikkenoe forskjell.... Jeg kjøpte, etter beskjed fra legen, et tilskudd reseptfritt på apoteket, men har hørt av andre at må omtrent bruke en hel boks før man merker noe særlig forskjell...

 

Lykke til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tatt ekstra jern siden vedig tidlig i svangerskapet. Har en blodprosent som ligger på ca 10,5. Tar jern morgen og kveld og ble anbefalt av jordmor å ta Ferromax (fåes reseptfritt på apotek)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Hemjern, men har ikke fått opp jernlagrene mine enda. Er ufattelig trøtt og sliten for tiden, så håper de begynner å virke snart så jeg får litt piffen tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk anbefalt Hemofer (hemjern) for å bygge opp jernlagre. Den er ikke hard for magen, som mange andre jerntabletter er.

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipsenen. Har kjøpt Hemofer. Vet fra tidligere jernmanagel (var ikke gravid) at det tok ca 1 mnd før man merket virkning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vil anbefale å gå til en helsekostbutikk. Der er det mye å velge i mellom. Har selv sluppet å ta jerntilskudd nå som er kjempefint da magen ikke tåler så godt jerntilskudd. :)

Når det gjelder at det tar lang tid før jernet begynner å "virke" så er det nok fordi man har et lavt jernlager som trengs å bygges opp før man får effekt. Så ta tiden med hjelp. Og ta jern sammen med c-vitamin (eks appelsinjuice) for å øke opptaket.

 

Lykke til !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...