Gå til innhold

synes dere det er ille med saft på ukedagene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har som regel vann hele tida vi, både helg og ukedagene men hender vi koser oss litt ekstra (ikke jeg, men barna) med saft.. ser ikke så nøye på om det er helg eller ukedag, for vi drikker så sjelden alikevel.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gidder ikke bry meg om hva andre gjør. Er vel det samme om folk mener det er ille eller ikke? Du synes jo åpenlyst at det er greit.

Ser ikke greien med saft selv, og gir det ikke til ungen min. Men du må gjerne gjøre det for min del.

Skrevet

Jeg bruker vann til middag, nesten uansett, men som du sier en gang innimellom kjøper jeg saft og da er det ikke så nøye om det er fest eller hverdag for meg.

Skrevet

vel........vi drikker aldri saft, fordi vi synes det er best med vann. Vi synes det er best og vende barna til vann. Til lørdagskosen drikker vi eplejuice

Men vi er forskjellige :)

Skrevet

Her er det lite saft. Men mer på sommeren.. Da er det deilig med noe friskt.

Tips! Kjøp sitronsaft. Den ser ut som vann og du slipper stygge blikk fra "perfekt_mor_politiet" *knis*

Skrevet

Samme for meg hva andre folk gjør...men de som tror saft er "sunnere" enn brus har misforstått totalt. Like mye sukker i husholdningssaft, eneste forskjellen er at det er kullsyre i brus.

Skrevet

Jeg gir mini kun vann og melk , men hvis jeg kjøper eple juice til helgen får han en kopp med det (utvannet)

Slik gjør jeg det og det kunne egentlig ikke bry meg mindre hva andre gjør .

Skrevet

Gutten min får kose seg med saft innimellom enten det er ukedager eller helg. Men når han er tørst, så får han vann, for vann er det beste til å slukke tørst med. Og dessuten er han veldig flink til å si at han vil ha vann.

Syns absolutt ikke at det er noe galt i at barn kan få kose seg innimellom med noe godt.

Skrevet

et tips....er å presse litt lime eller frukt i vannet :) for å få det "friskere"

Skrevet

Vi drikker så å si aldri saft.

Min erfaring er ellers at man ofte tror at det blir sjelden med ditt og datt av søtsaker, men hvis man setter seg ned og tenker over hva man har fått i seg, er det mye mer enn man hadde trodd.

Drikker barnet saft for eksempel søndag, tirsdag og onsdag blir det tre dager.

Så får det lørdagsgodt på lørdag.

Og så skal det i bursdagsbesøk på torsdag. Kanskje besteforeldrene komme rinnom også på søndagen, så serveres det vafler eller boller. Og en is når det er varmt. Da er det egentlig ganske mye til sammen.

Kutter man da for eksempel ut den saften, reduseres sukkerinntaket ganske mye.

Derfor gidder ikke vi " kaste bort sukkerkvoten" på saft og brus, bruker den heller på andre slagfs søte saker.

Skrevet

det der er veldig sant Queen og fools...(kanskje ikke helt passende til nicket ? hehehe )

Skrevet

Synes Queen of Fools sa det veldig bra.

Eg ser ikkje så stor forskjell på saft og brus, og begge deler har me sjeldent i hus for tida. Ikkje er eg medlem i noko "perfekt-mor-politi" heller, det hadde vert ein kraftig dobbeltmoral. Me har ikkje saft på grunn av sukkerinnholdet og fordi me liker vann betre.

Mallo er lita enda, men ho kjem til å få klare regler på blandt anna saft og brus.

Skrevet

emilie får vann.. vi har gitt henne eple jucie engang men hu likte det ikke.

når a blir større er jeg nok nødt til å dele safta mi med henne.. syns det blir feil at jeg skal drikke saft mens hu drikker vann..

men det er nå min mening =)

Skrevet

Drikker saft hver dag til middag.

Skrevet

Nei, jeg synes ikke det er ille.

Vi drikker aldri saft, men juice derimot. Og det blir som regel hver dag.

Skrevet

Nei synes ikke det er ille i det hele tatt!! Her i huset drikker vi saft eller brus til middag hver dag.Til frokosten er det enten melk eller juice Hvis barna er tørst mellom måltidene så får de helst vann men vil de ha noe annet så får de det!

Skrevet

vi har ikke saft i skapet engang, men det er fordi ingen av oss voksne drikker det. nå er riktignok snuppa bare 15mnd, men jeg har liksom ikke kjøpt inn saft spesielt til henne. Jeg tar litt juice og blander med vann f.eks til lunsj. men hun har ikke juice i koppen sin hele dagen for det.

skjønner? alt med måte er greia mener jeg. Kan ikke kutte ut det sukkeret som er i vanlig mat akkurat heller... nå kommer nok dib-politiet og tar meg.

Skrevet

Nei det synes jeg ikke, men hvis man skal gi ofte synes jeg man skal gå over på light saft. Vår jente får saft ganske ofte faktisk, men hun er glad i vann og melk også ,så jeg ser ikke noe problem idet.Hun får lightsaft da.

Skrevet

Saft til grøt, og noen ganger til søndagsmiddagen. Ellers er vann både middagsdrikk og tørstedrikk her i huset.

Skrevet

Tror endel misforsto meg litt her... Vi har omtrent aldri saft vi heller, men kan godt være en uke hvor vi har saft tre-fire ganger i uka, så kan det gå tre mnd til neste gang... Men er ikke veldig fanatiske..

Drikker kun vann vi... og ungene drikker melk... Juice er vel verre enn brus også... har jeg hørt.

Skrevet

Vi har det som Hi, "passer det seg" med saft på en onsdag er det helt ok, men så kan det gjerne gå flere helger uten hverken godis, saft og brus også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...