Anonym bruker Skrevet 5. mai 2008 #1 Skrevet 5. mai 2008 Min lille tulle på snart 3 mnd legger seg sammen med oss hver kveld, ca kl 22-22.30. Da får hun pupp på sengen, og legger seg fint til å sove etter det (så lenge jeg ligger ved siden av) Hun ligger i vår seng. Jeg kunne tenke meg å legge henne noe tidligere på kvelden, slik at vi får litt tid for oss selv, men hun virker ikke trøtt. Bader vi henne, så blir hun overtrøtt og bare skriker og vil ligge ved puppen. Sovner gjerne der, men våkner igjen etter max 10 min. Vi har prøvd å la henne ligge å skrike korte perioder i sengen, og gått inn til henne, og ut igjen, uten å lykkes. Og i og med at hun ligger vegg i vegg med storesøster, så ender skrikingen bare med at storesøster ikke får sove. Hvordan gjør dere det?
DoubleTrouble Skrevet 5. mai 2008 #2 Skrevet 5. mai 2008 Hei! Vi har tvillinger på 10,5 mnd og de har lagt seg kl. 19.00 hver dag siden vi kom hjem fra sykehuset. Vi ville ha rutinene inne fra første dag. Særlig med tanke på at vi har to også da:) De har ligget på eget rom fra de var 4 mnd gamle. Det har gått så fint. De første mnd var de oppe en gang på natta og fikk mat. Da sov de til 08.30 hver dag. Fra de var 6 mnd har de sovet igjennom hele natta. Nå våkner de 06.00 hver dag. Da legger de seg 19. Vi bare legger dem etter mat og bleieskift, sier god natt, brer over dyna og de sovner innen 10min. Slik har det vært bestandig her hos oss. Mor og far sover 8t hver natt og er sååååå fornøyde.
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 5. mai 2008 #3 Skrevet 5. mai 2008 Vi legger han, snart 3 måneder mellom 21 og 22. Da sover han som regel til til 04-05, får mat og sover 3-4 timer til før vi står opp. Steller han og tar på pysjamas på før det er amming i stuen. Når han er mett, evt påfyll med nan så raper vi han før vi legger han i sengen uten noe mer mikk. Max inn 1-2 ganger med smukken om han er grinete, men sovner som regel av seg selv etter 15-30 minutt. Bading er om lørdagen, og dusj en dag til i uken sammen med meg, Sover i egen seng på vårt rom, flytter han nok på eget rom til høsten når han er blitt 7-8 måneder. Har prøvd å legge tidligere, men har stabilisert oss på denne tiden nå. Sov ikke noe lenger om vi la han tidligere, vi gikk bare glipp av søvnen selv. Sann det er nå får vi begge sove godt om natten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå