Guttemamman:-) Skrevet 5. mai 2008 #1 Skrevet 5. mai 2008 Som regel får gravide mere problemer med kviser etter hva jeg har hørt...men hos meg var det helt motsatt. Har helt siden puberteten plagdes mye med kviser men var helt fin under svangerskapet. Da fødselen var over kom kvisene sakte men sikkert tilbake igjen. Noen som vet hva det kan skyldes? Noen hormoner i forbindelse med menstruasjonen som gjør at jeg får så mye kviser siden de forsvant da jeg var gravid?I så fall skulle man tro jeg var bedre da jeg brukte p-piller. Har lest nå om en type som heter Diane som skal hjelpe....den har jeg ikke prøvd...Noen som har brukt det og blitt kvitt problemet??
Guttemamman:-) Skrevet 5. mai 2008 Forfatter #2 Skrevet 5. mai 2008 Ble litt langt dette men det er altså så frustrerende!!!!Spesielt nå som badesesongen nærmer seg og hele ryggen min er full av kviser.....huff!!!Ikke aktuelt å vise seg i bikini nei!!!!
cherry coke Skrevet 5. mai 2008 #4 Skrevet 5. mai 2008 Jeg fikk mye kviser da jeg ammet. Måtte vente til etter endt amming med Diane, men det var verdt det. For en forskjel! Har ikke hatt 1 kvise siden jeg begynte på de. Må legge til at jeg var veldig plaget, og det var som store byller i ansiktet og det gjorde kjempevondt. Håper du får orden på det=)
Guttemamman:-) Skrevet 5. mai 2008 Forfatter #5 Skrevet 5. mai 2008 nei en gutt....har det betydning også he he?
Gjest Skrevet 5. mai 2008 #6 Skrevet 5. mai 2008 har ikke selv, men en vennine av meg bruker diane med god effekt. hva med å prøver å gå i sol seng 10 min et par gr i uka nå i noen uker så kansje du får tørket dem ut slik at du kan gå i bikini når sommeren kommer. hudpleier kan også hjelpe, får en "raport" om hudens tilstand og råd om kost osv som kan hjelpe. de har også div laser behandlinger som kan tørke ut kvisene og forebygge at nye kommer. men dette er jo ganske kostbart.
Mamma`n til Lukas & Milla Skrevet 5. mai 2008 #7 Skrevet 5. mai 2008 Diane skal visst funke, går på de nå....funker ikke på meg Før jeg fikk barn gikk jeg på Yasmine, de funket bedre for huden i hvert fall:) Har planer om å bytte igjen nå når brettene mine er ferdig.
Snupi27 Skrevet 5. mai 2008 #8 Skrevet 5. mai 2008 jeg hadde hvertfall jente i magen.. og har akkurat samme problem.. kviser før graviditet. da jeg ble gravid forsvant alt sammen.. nå er de kommet tilbake igjen når jeg ikke er gravid.. skikkelig frustrerende!!
Gjest Skrevet 5. mai 2008 #9 Skrevet 5. mai 2008 Jeg brukte Diane før jeg ble gravid og syns de hjelper veldig bra på huden:)
Guttemamman:-) Skrevet 5. mai 2008 Forfatter #10 Skrevet 5. mai 2008 Har alltid gått rundt i håp om at de må da forsvinne snart....kviser hører puberteten til liksom...Men nå i en alder av 29 har jeg innsett at hvis jeg ikke gjør noe med problemet forsvinner det aldri!!!!
Candy girrrl Skrevet 5. mai 2008 #11 Skrevet 5. mai 2008 Ikke nødvendigvis. Men ofte er slike utbrudd du beskriver grunnet hormonforstyrrelser. Og en graviditet endrer jo den vanlige hormonbalansen i kroppen. Har også en venninne som hadde fin fin hud når hun var gravid. Men problemet kom tilbake. Hun ble ekstra fin med jente i magen. Men også bedre med gutt. Jeg vil ikke anbefale Diane. Selv om den hjelper. Det er få p-piller det er dokumentert så mange bivirkninger med. Det er snakk om at den kanskje kan bli forbudt.
Guttemamman:-) Skrevet 5. mai 2008 Forfatter #12 Skrevet 5. mai 2008 har du prøvd Diane du da? Kan høres ut som det er samme grunnen til at vi får kviser siden de forsvinner ved graviditet...
Snupi27 Skrevet 5. mai 2008 #13 Skrevet 5. mai 2008 jeg har prøvd diane, men måtte kutte de ut pga jeg fikk migrene hele tiden..
Guttemamman:-) Skrevet 5. mai 2008 Forfatter #14 Skrevet 5. mai 2008 bruker du noe annet istedenfor nå da som hjelper??
Candy girrrl Skrevet 5. mai 2008 #15 Skrevet 5. mai 2008 Ofte kan det være en lett form for allergi som kan gi kviser. Hørt at folk som har gått på diett uten sukker og melk + liiite kaffe har fått babyhud. Men kjedlig å gå på diett da...
Guttemamman:-) Skrevet 5. mai 2008 Forfatter #16 Skrevet 5. mai 2008 da jeg var yngre spiste jeg omtrent aldri noe godteri fordi jeg trodde det hjalp å holde seg unna usunn mat...men det hjalp jo ingenting. Og kaffe har jeg akdri drukket så...Tror det er noe med hormonene mine jeg....vet bare ikke hva slags hormoner he he
Candy girrrl Skrevet 5. mai 2008 #17 Skrevet 5. mai 2008 Det er overproduksjon av testoron. Hva med å kutte ut melk en stund. Er hudpleier. Men vet at ikke alt funker på alle. Men utbrudd på rygg som du beskriver skyldes stort sett for mye testoron. Feil kost kan, ikke nødvendigvis, gi ubalanse.
Mamma`n til Lukas & Milla Skrevet 5. mai 2008 #18 Skrevet 5. mai 2008 Roaccutan er det mest effektive du kan bruke da du har kviser. Ulempen med de er at de er sviiin dyre, får de bare ved "sykdom" i huden og du må holde deg unna sola (all sol!!!) Er du gravid eller planlegger å bli det, få du ikke disse tablettene ettersom de er veldig skadelige for fosteret. Så anbefaler deg om du sliter veldig å oppsøke en god hudlege og snakk med han/hun om Roaccutan. Bor du i Oslo skal du få navnet til en super dame:)
Guttemamman:-) Skrevet 5. mai 2008 Forfatter #19 Skrevet 5. mai 2008 Ingen måte å dempe produksjon av dette på da?
Candy girrrl Skrevet 5. mai 2008 #20 Skrevet 5. mai 2008 Som sagt..en måte er å ta hormonpreperat som fx Diane. Men jeg ville ikke ha brukt de. Noen kan få gode resultater med kosendring. Andre med alternativ medisin. Men overproduksjon av testoron er den vanskeligste kvis problematikken. Å behandle selve huden er bra. Men det er ikke der hovedproblemet ligger. Har du prøvd fruktsyre?
Guttemamman:-) Skrevet 5. mai 2008 Forfatter #21 Skrevet 5. mai 2008 Takk for at du gidder å svare!! Melk drikker jeg ikke så det får jeg kun i meg gjennom andre matvarer.Kan prøve å kutte ned på ost og yoghurt og sånn ei stund da og se. Fruktsyre har jeg ikke prøvd nei.Hvor får jeg kjøpt det da?
Candy girrrl Skrevet 5. mai 2008 #22 Skrevet 5. mai 2008 På nett eller i hudpleiesalong. Den mest kjente er Md Formulation. Du kan kjøpe den sterkeste a-kremen deres og kun bruke den. Men du får best resultat om du kombinerer det med en fruktsyrekur der du ukentlig får en pensling med en enda sterkere fruktsyre. Mange blir veldig fine etter en slik kur. Men det koster. Mange med problemhus må kanskje gå på hjemmeproduktet fast. Og ta kur 1-2 ganger i året for å opprettholde resultatene. Et annet råd er at hvis du sminker huden, så kan det være lurt å bruke mineralsminke. Og ikke å klemme. Dritviktig!! Men det har du sikkert hørt 1000 ganger )
Candy girrrl Skrevet 5. mai 2008 #23 Skrevet 5. mai 2008 Haha..problemhus ja.. var gjerne ikke DET som var problemt ditt.
Gjest Gul stjerne Skrevet 5. mai 2008 #24 Skrevet 5. mai 2008 MammaLukas har rett. Du kan går på så mange dietter du vil, bruke formuer på kremer, det nytter ikke. Jeg hadde det akkurat som deg fra jeg var 10 år til 24 år. Da hadde jeg prøvd alt, og tatt tetracyklin i lange perioder for å dempe betennelsen i huden, Så ikke ut på brystet og rygen, helt jævlig. Fikk Roaccutan i fem måneder, nesten alle kvisene forsvant, og jeg fikk et nytt liv. Medisinene er heftige, men du blir nøye fulgt opp av lege. De er ikke sååå dyre, og uansett regner jeg med at du er villig til å betale ganske mye for å bli kvitt kvisene. Medisinen virker slik at den dreper overproduksjonen av talg i huden din, slik at kviser ikke oppstår. jeg vil på det varmeste anbefale deg å ta en slik kur. Du er ei voksen jente, og derfor regnes kvisene dine som en sykdom. De forsvinner trolig aldri av seg selv. Om jeg var deg hadde jeg bestilt time til lege sporensteks.
Gjest Gul stjerne Skrevet 5. mai 2008 #25 Skrevet 5. mai 2008 Glemte å si at jeg også tok Diane p-piller uten at det hjalp på kvisene, men jeg gikk opp 10 kilo.... Jeg har forøvrig også fått påvist et noe høyere nivå av testosteron enn normalt for jenter, derfor kvisene antar jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå