*sutrikus-trassaldrius* Skrevet 5. mai 2008 #1 Skrevet 5. mai 2008 Har gått på dagpenger og ble nå sykemeldt og kommer nok til å være det når vi skal til Spania i juni. Og da står det at man skal søke om å få beholde sykepengene...er det lett for nav og nekte meg sykepenger pga at vi skal 10 dager til Spania? Noen med eraringer? Tenkte også da på de 2 dagene vi skal til københavn om det i det hele tatt er vits i å si ifra.
Tia med 2 ♀ Skrevet 5. mai 2008 #2 Skrevet 5. mai 2008 man skal jo oppgi hvis man har ferie, og den tiden du er i spania er vel ferie? Og da skal du vel ikke ha sykepenger i de dagene. Du mister vel ikke sykepengene for de andre dagene så lenge du gir beskjed når du har ferie. Er vel mer om du ikke gir beskjed om at du forlater landet/har ferie så kan man miste retten til sykepenger om det blir oppdaget. Send en annonym mail til nav å spør om det du lurer på. Så finner du nok ut av det.
Gjest Skrevet 5. mai 2008 #3 Skrevet 5. mai 2008 nå får jeg sikkert pes, men jeg hadde ikke gitt beskjed...men men det er meg!
Dagros Skrevet 5. mai 2008 #4 Skrevet 5. mai 2008 Du må få legen din til å skrive på sykemeldingen at han anbefaler deg utenlandsoppholdet og at det ikke kommer til å ha noe å si for videre sykemelding. Kan ikke gjøre det verre. Du må også søke NAV på et spesielt skjema om å få dekket sykepenger under utenlandsopphold. Var ikke noe pes, fikk det innvilget med en gang. Var gravid da. Bedre å ha det avklart på forhånd enn at de oppdager det, syns nå jeg..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå