Gå til innhold

sykepenger under utenlandsophold


Anbefalte innlegg

Skrevet

Har gått på dagpenger og ble nå sykemeldt og kommer nok til å være det når vi skal til Spania i juni. Og da står det at man skal søke om å få beholde sykepengene...er det lett for nav og nekte meg sykepenger pga at vi skal 10 dager til Spania?

Noen med eraringer?

 

Tenkte også da på de 2 dagene vi skal til københavn om det i det hele tatt er vits i å si ifra.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

man skal jo oppgi hvis man har ferie, og den tiden du er i spania er vel ferie?

 

Og da skal du vel ikke ha sykepenger i de dagene.

Du mister vel ikke sykepengene for de andre dagene så lenge du gir beskjed når du har ferie.

 

Er vel mer om du ikke gir beskjed om at du forlater landet/har ferie så kan man miste retten til sykepenger om det blir oppdaget.

 

Send en annonym mail til nav å spør om det du lurer på. Så finner du nok ut av det.

 

Skrevet

nå får jeg sikkert pes, men jeg hadde ikke gitt beskjed...men men det er meg!

Skrevet

Du må få legen din til å skrive på sykemeldingen at han anbefaler deg utenlandsoppholdet og at det ikke kommer til å ha noe å si for videre sykemelding. Kan ikke gjøre det verre. Du må også søke NAV på et spesielt skjema om å få dekket sykepenger under utenlandsopphold. Var ikke noe pes, fikk det innvilget med en gang. Var gravid da.

Bedre å ha det avklart på forhånd enn at de oppdager det, syns nå jeg..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...