Gå til innhold

Hva trenger jeg (spm fra 2.tri)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Håper at noen av dere kloke damer kan hjelpe meg litt.

Er 23 uker på vei og har jo veldig lyst å shoppe litt til den lille. Men vi vet ikke om det er gutt eller jente, og orker ikke å ha et lager av brune/gule/grønne klær. Regner med at vi får masse i gave når den lille er født, men er vel greit å ha noen basisplagg liggende. Mitt spm er da; hva er basisplaggene jeg trenger? Barnet blir (sannsynligvis) født rundt 4.sept. Og hvor mye/lite bør jeg kjøpe i str 50, 56 osv?

Håper noen gidder ta seg tid til å svare. :) Takk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen bodyer og et par strømpebukser er et must.

Samt noen pysjer.

En "kjøredress" og ei lue.

Ei tynn jakke.

Sokker

En smokk?

Helsetepper

Fleecepledd

Dyne

Sengetøy

Kommer ikke på mer i farta.

Hvor mye/lite i 50/56 kommer ann på barnets størrelse. Unga her har hvert små så 50 har blitt brukt godt og vel den første mnd.

Skrevet

Jeg mente egentlig klær i første omgang. Finner bare lister over sommerbarn eller vinterbarn. Denne ungen kan jo komme i slutten av august, eller mot midten av september. Er det vinterlista jeg ser på da?

Tenker å kjøpe noen bodyer og pysjer. Strømpebukser ja, det må man vel ha. Skal jeg kjøpe langerma bodyer siden det er høst? Og noe ull? Helt grønn på dette jeg :(

Skrevet

For å lette på kjøpelysten din vil jeg anbefale deg å kjøpe tre-fire langermede bodyer, en eller to kortermede bodyer(kan være varmt på høsten også vet du), noen sokker (jeg ELSKER de små sokkene..!) og en lue. Kanskje et par pysjer også. Men som du selv sier, så kommer du/dere helt sikkert til å få en del i gave også. Så det er greit å begrense seg =) Du kan jo også kjøpe en tynn ulldress av noe slag?

Skrevet

Jeg har fått barn i august og oktober og mine erfaringer er at man trenger:

langarma bodyer

hele dresser/ sparkebukser

strømpebukser

sokker

nattdrakt

I tillegg har jeg strikket en tynn ulljakke og babysokker til. Dette har jeg brukt mye! Man kan jo også kjøpe det. Små babyer fryser lett, særlig på beina.

Det med str kommer jo ann på hvor stor babyen er. Mine har vært 50 cm og har brukt str 50 i 4- 6 uker. Jeg synes det er greit at klærne passer og ikke må brettes opp. Vil ikke at ungene skal drukne i klærne... he he.

Det med ullklær kan du jo se ann til ungen er født. Det er ikke noe du må ha med en gang.

Lykke til!

Skrevet

jeg fikk min 31 august i fjor.

og fra min erfaring trenger man ingenting fra sommergarderoben. kun fra vintergarderoben med unntak av yttertøy(dresser o.l) og kjørepose

de aller fleste barna kan bruke str. 50 i noen uker så dersom du ikke venter noen kjempebaby så anbefaler jeg at du kjøper noe i str. 50. spesielt bodyer. det er ikke godt for disse småttisene som knapt kan røre på seg å ha på oppbretta klumpete undertøy.

dette hadde jeg til de første ukene til min:

6-8langarmede bodyer. eller fler dersom du ikke er flink til å bruke smekke eller tørkle;) gulp forekommer ofte;)

3-4 sparkebukser m/jakke ev. sparkedresser. eller joggedresser uten hette. fikset aldri dette med sparkebukse og synes det var mye lettere å vippe rumpa ut av ei bukse enn å styre med knapper og sånt.

strømpebukser, luer(både ull og vanlig) og sokker. hadde også et par tøfler

tynne bomullsvotter (vi fikk faktisk bruk for dem. det var sur vind og småkjølig i hele september i fjor)

en tynn ulljakke m/bukse og sokker til utebruk. kanskje to sett dersom dere er glade i å være ute;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...