Mammaja 120107 Skrevet 5. mai 2008 #1 Skrevet 5. mai 2008 Vi hadde innkjøring i barnehagen i dag og gutten min ble bitt kraftig i panna av en annen gutt, som også bet ei annen jente og prøvde å bite gutten min en gang til. Jeg la merke til at mammaen tok tak i situasjonen og kom bort med en gang, men at det kanskje kunne være vanskelig for gutten å skjønne at han ikke skulle gjøre det når hun brukte samme tonefall som ellers. Jeg ringte styrer da vi kom hjem for å høre hvilke prosedyrer de har når barn biter og hadde håpet at jeg skulle få et svar som f.eks. "det er ganske vanlig at barn biter og det er varierer hvor lang tid det tar før de slutter med det. Her i barnehagen tar vi tak i dette ved å følge godt med, si klart nei når det skjer samt å ikke gi oppmerksomhet til det barnet som bet." I steden fikk jeg spørsmål om vi ikke hadde vært sammen med andre barn før, og at de ikke blander seg bort i hvordan folk oppdrar barna sine. Sitter litt frustrert å lurer på hva jeg skal gjøre. Noen som har vært borti lignende?
Mammaen til Isak Skrevet 5. mai 2008 #2 Skrevet 5. mai 2008 Ta det opp med de som jobber på avdeligen, jeg tipper de har "kjøreregler" på hvordan de tar tak i dette. Må si det svaret du fikk ikke falt helt i smak med meg, men av erfaring både meg eget barn og at jeg selv har jobbet flere år i barnehage så ta deg en prat med de som jobber på avd.
Mammaja 120107 Skrevet 5. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 5. mai 2008 Jeg gjorde det og de sa de skulle passe på. Jeg har full tillitt til de, men det er jo grenser for hvor mange plasser man kan ha øynene samtidig.
mamma&urokråka Skrevet 5. mai 2008 #4 Skrevet 5. mai 2008 Jeg skjønner at du syns det er ekkelt, men det er jo egentlig ikke så mye mer de kan gjøre. Mye er opp til foreldrene å lære ungen sin hjemme også. Det er hjemmefra ungen får holdningene sine, og hvis foreldrene ikke tar ordentlig tak i det, er det ikke sikkert ungen tar de som jobber i barnehagen på alvor. Jeg ville latt det går, og stole på at barnehagepersonalet gjør så godt de kan med å passe på, og hvis det skjer igjen, så ta det opp med foreldrene. Det er jo en gang sånn, at mens politikerne jobber alt de kan for å få til full barnehagedekning, resulterer det i alt for fulle avdelinger, og dårligere pass av barna. Det er jo ikke nok folk som velger å jobbe i barnehage. Det er jo ikke noe de som faktisk jobber der kan noe for. Jeg tror de gjør så godt de kan jeg. Om du fikk en dum komentar av styreren, så har nok ikke det noe med de på avdelingen å gjøre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå