Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

dattera våres på 5 uker har fått masse s,å prikker i ansiktet. ser ut som kviser nesten..uff ser så vondt ut..er dette normalt? er det hormoner som skal ut fra kroppen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp, helt normalt. Hadde jenta mi også fra hun var 4-6 uker. Forsvant av seg selv.

Skrevet

Det fikk dattera mi også. Helt normalt! De reagerer lett med den følsomme huden sin, og bare de kommer i kontakt med et plagg/stoff kan de reagere på det. Kan også være varmeutslett..

 

Fant dette på en nettside:

 

Utslett som oppstår pga varme er et svakt rødt utslett. Små røde flekker Utslettet kommer på steder på kroppen hvor det er mange svettekjertler. For eksempel ansiktet, på halsen, på skuldrene og i hudfurer som albue, lyske og knehase.

 

Varmeutslett er svært vanlig hos spedbarn fordi kontrollen av svettekjertler er dårlig utviklet.

 

Hva kan du gjøre?

 

* Pass på at barnet ikke er for varmt kledd

* Pass på at rommet barnet oppholder seg i ikke er for varmt

* Kle av barnet og bad det i lunkent vann

 

 

Skrevet

pga melka sikkert..

Skrevet

Kan være hormonutslett eller millier. Normalt.

Skrevet

Det hadde Emilie også når hun var rundt 2-4 uker gamel.. gikk over etter noen dager... så det er normalt... :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...