Gå til innhold

Basson vogner


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei! Noen som har erfaring med merket Basson når det gjelder vogner? Hvorfor er det billigere enn andre merker, f.eks.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har kjøpt oss basson roma den som ble testvinner ifjor eller når det var..

Men vi har jo ikke fått prøvd den ennå, men den virker veldig stødig og stabil. Stor og god bag og sportsvogn del som kan vendes begge veier.. Store gode hjul som passer perfekt for oss som bor landlig til med mye snø om vinteren. Den har jo litt vekt men ikke værre enn mange andre som f.eks emmajunga...

Min svigerinne og to av hennes venninner har samme vogna og de er super fornøyd.

På de gamle modellene vet jeg at det var en del dårlige plast deler som røk når de ble utsatt for mye vekslende varmt/kaldt vær..

Men dette er blitt utbedret på de nye modellene.

Og de som har fulgt vedlikeholdsrutinene har visst ikke hatt noe problem.

Basson er jo et av de største merkene i Danmark og jeg har flere bekjente der som er superfornøyd med disse vognene..

Hvorfor de er billigere enn andre vet jeg ikke, men tror ikke det står på kvaliteten akkurat.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! :-) vet du noe om 2005-mod.? er de av den "gamle"sorten? Hvor ble basson roma testvinner (link?)? Kunne tenkt meg å lese om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde basson vogn til min forrige datter..Var kjempe fornøyd med den til henne.men har kjøpt ny vogn nå til neste siden hun fortsatt bruker sin i barnehagen til å sove i..Det eneste jeg var misfornøyd med var at du får bare med en skjerm sånn at hvis du skal bruke den til flere barn vil den se enormt slitt ut..Min ser hvertfall ikke ut etter å ha blitt brukt på både bag og sportsdel.. Så derfor har jeg valgt en vogn der jeg får med 2 skjermer denne gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei så du hadde fått linken lengre opp så da legger ikke jeg ut den samme:-)

Men som sagt over her så skal alle vognene etter 2004 være av de nye forbedrede typene:-)

 

Håper ihvertfall at jeg blir like fornøyd som alle mine bekjente er:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg har også kjøpt basson vogn, 2006 modell. Virker jo kjempe god synes jeg, god størrelse med tanke på at babye skal vokse samtidig som den skal pakkes mere og mere inn utover vinteren. Det er det jo ikke plass til i mange av de populære "små" vogenene. I tillegg synes jeg sportsvogn delen var tett og fin og skjermet godt for vær og vind. Det synes jeg er viktig siden den lille skal over i sportsvogn mens det fremdeles kan være surt og kaldt ute. Jeg skjønner ikke hvorfor de ikke er mere populære egentlig. kanskje vekten? Jeg tenker nå at det babyen som skal ha det komfortabelt, ikke jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med deg KarinB, det er jo babyen som skal ha det bra og vi klarer altids og dytte noen kilo ekstra:-) Bare ekstra trening det!!! Godt og ha en tett vogn som er stødig og god til vinteren:-)

Og jeg skjønner heller ikke hvorfor de ikke er mere populære, de er jo veldig lik emmajunga sin.. Bare rimeligere:-)

Men tilbake til vekten den er jo like tung som mange andre av de duo vognene. men men, det er vel ganske mye mote i det her også...

Så det er vel også en grunn. Jeg vet nå ikke...

Jeg gleder meg bare til og trille!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Vi kjøpte Basson Roma (duovogn) til frøkna i 2005. Har vært kjempe fornøyd med den. Eneste som jeg har irritert meg over er at selen i sportsvogn delen ikke sitter fast i ryggen, så når frøkna ble større så kunne hun lett sette seg opp når hun egentlig skulle prøve å sovne. Er bare en liten hempe man kan sette selen fast i, men den er det ikke så mye hjelp i.

 

Det flotte med Basson vogna er de gode, store hjulene (dersom man knekker noen av taggene på bremsen så kan man bare bytte rundt på de), høyden fra kurv til vogn (masse plass til handleposer), flott regntrekk som slipper inn masse luft og som er lett og ta på og av, stor god plass i baggen (men den er litt tungvindt og tung å løfte av dersom man ønsker det) - kan få plass til en pose i den om man trenger det!

 

I forhold til Emmaljuga vogna som venninnen min har så er vogna mi smalere (komme sikkert an på understellet man velger til Emmaljunga) så den kom gjennom de vanlige kassene i butikken... hun måtte gå igjennom den kassen som hadde plass til rullestol og i tillegg er kurven høyere oppe, så når det var mye snø så trillet jeg problemfritt, mens hun skrapte med seg mye snø med kurven sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...