Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 5. mai 2008 #1 Skrevet 5. mai 2008 ..finner dere mye fint babystæsh rundt i butikker? bor i en kjempeliten by så det er så dårlig utvalg her.. har kjøpt en del, men hvite klær begynner å bli kjedlige nå, og litt upraktisk ikke minst, hehe;) har litt i gult og grønt også da men ikke mye.. er 18+2 så er jo lenge til min termin, men det er jo så koselig å handle litt..
tosøtetuller Skrevet 5. mai 2008 #2 Skrevet 5. mai 2008 Vi visste ikke kjønnet sist gang og skal ikke det nå heller. Jeg kjøpt noen klær i hvitt og brunt, men ikke så mye. Jeg opplevde at jeg fikk så utrolig mye tøy i gaver at jeg trengte nesten ikke handle noen ting, strevde heller med å få brukt alt tøyet. Men enig i at det er koselig å handle litt. Og da er det helst disse basic tingene som bodyer, strømpebukser og pysjer, kanskje et par sparkebukser (veldig praktisk). Utenom vogn og slike større ting selvsagt. Fant endel nøytralt, men er jo helt enig i at det som pynter opp babyen mest er det som gjerne er mer jente- eller gutteplagg. Men som sagt, du får garantert masse i gaver. Denne gang har jeg ikke kjøpt noe foreløpig, men blir nok noe når det nærmer seg. Personlig er jeg glad i brunt og det er fint både med rosa og blått... Lykke til! Det er forøvrig spennende å ikke vite kjønnet. Fantastisk med den spenningen under fødselen...
♥Koseklumpen-3 barnsmor♥ Skrevet 5. mai 2008 #3 Skrevet 5. mai 2008 Vi visste med første, men allikevel turte jeg ikke kjøpe alt i rosa selv om de sa det mest sannsynligvis var jente. Men det ble masse rosa etter hun ble født. Siden vi ikke vet denne gangen går det off-white, hvitt, beige og brunt. Har kjøpt sengesett i beige og off-white fra Baby Dan sin serie "Hearts". Og noen bodyer og sparkedress i kremhvitt med brunt bamsemønster. Har planlagt å kjøpe brun Carena Double Swing vogn, og synes det er fint med både rosa og blått til det brune jeg også. Synes at lime og gult er fint også, og en del babytøy og tilbehør kommer i de fargene. Jeg er heldig å bor i en by med stort utvalg og ikke så langt til Sandvika og Oslo. Så her er det nesten for mye å velge i mellom. Vil nesten kjøpe alt jeg ser, og det kan man fort bli blakk av. Man trenger jo som regel bare halvparten. Enig med den som skrive over i fht det at man får masse gaver når man har født. Mamma er så oppgitt over at vi ikke vet kjønn, for hun kunne tenkt seg å handle mye på forhånd. Hadde nok vært mest praktisk ja, men jeg synes det litt vanskelig å kjøpe alt på forhånd. Jeg vil gjerne se babyen først og være sikker på at alt går bra.
Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 5. mai 2008 Forfatter #4 Skrevet 5. mai 2008 jepjepp;) vi slipper kanskje det å ta helt av når vi ikke vet heller, hehe. jeg vet at jeg hadde handla som bare fy hvis jeg visste kjønnet. slipper å tenke på at de kan ta feil i hvertfall;)
AO3 Skrevet 5. mai 2008 #5 Skrevet 5. mai 2008 Jeg har kjøpt endel i hvitt, brunt og grønt som jeg synes er veldig søte og artige. I tillegg har jeg kjøpt noen få plagg i både rødt og blått. Jeg er jo ikke såååå "nazi" at jeg ikke kan kle en rød bukse på en gutt, eller en blå jakke på en jente! Det får da være måte på i 2008! De eneste fargene jeg har unngått helt, er rosa og lyseblått. Regner med at vi får mye gaver etter at den lille er født, og kjønnet er klart. Særlig på jentesiden synes jeg det meste av de virkelig søte klærne er så rosa eller så fulle av blonder at de absolutt *ikke* går på en gutt, alternativt er de kjoler. Slike ting får jeg heller kjøpe etterpå. Dessuten har visst sjefen min klar to sekker med babyklær til meg - en rosa og en blå... *hehe*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå