Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei lurer på om noen kan dele litt erfaring med meg om fødsel?

jeg er prøver og har prøvd i ca 5 mnd, men er litt redd for fødsel=(

 

er glad for alle svar=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan si såpass at ja det er vondt, men ikke så vondt at man ikke gjør det igjen =)

Venter nå min 3 gutt, og jeg er super pingle! hehe...

Det som er så fint, er at man som regel er så driiiiit lei den store magen på slutten og gleder seg så mye til babyen kommer at fødselen er VELDIG velkommen :)

 

Kommer til å gå så fint så :D

Skrevet

Jeg har født tre barn og er nå gravid igjen :) jeg har bare fine fødselsopplevelser, jeg gleder meg veldig til fødselen, det er bare helt fantastisk! Selvfølgelig er det fryktelig vondt, det skal jeg ikke legge skjul på. Men når du vet at det kun er for noen timer og at babyen snart kommer ut og du får se den og kose med den for første gang....det er bare helt vidunderlig!! Men jeg tror jeg er veldig heldig, for jeg har hatt korte, greie fødsler. Jeg skjønner at de som bruker veldig lang tid på å få frem barnet kan synes at fødselen var en tøff opplevelse. Men uansett - premien er så stor at da kan man tåle litt av hvert! Og det er jo alltid mulig å få feks epidural hvis du ønsker det.

 

Lykke til med å bli gravid med et lite vidunder, og med fødselen :)

Skrevet

Jeg var livredd for å føde, og venter nå nummer tre - gevinsten er så fabtastisk at man velger smerten om igjen. For det er fryktelig vondt, men verdt hver ri. Jeg hadde en lang og hard første fødsel (30 timer), og skjønner i ettertid at jeg hadde fått en bedre opplevelse av den om jeg hadde valgt epidural, men jeg skulle være tøff og holde ut. Ikke vær redd for å be om smertestillende om det kjennes uoverkommelig - det har jeg bestemt meg for å gjøre 3. gang hvis jeg får tid. Mot slutten av mine to første svangerskap ønsket jeg bare å få det overstått, man har 9 mnd å forberede seg mentalt til fødselen på, og for meg var det det som skulle til. Ønsker deg lykke til - mange har nok vært der du er nå...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...