Gå til innhold

Fødselsamtale....!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal jeg ha med sambo på dette? Hva er det som er vanlig?

Tror jeg hadde likt best å gått alene, men kanskje det er noe han også bør få med seg?

Jeg/vi var ikke på slik samtale sist gang....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kalles vel kanskje innskriving...!? :P

Skrevet

Vi hadde fødselsamtale sist da jeg ville fødte på en fødestue (uten tilgang på med. smertelindring) og da er det obligatorisk. Hadde med meg den vordende far. Tror det er vanlig å ha med den som skal ledsage under fødsel¨på en slik samtale ja.

Skrevet

Takk for svar! :)

Noen som har gått alene på denne samtalen?

Skrevet

*dytter litt* ;)

Skrevet

Har ikke vært på det - annet enn ved vanlig jm-kontroll.

Men jeg kan godt kjenne igjen at det kan være godt å gå alene på sånt. Det er først og fremst din fødsel, så jeg synes ikke du skal ha dårlig samvittighet eller være flau over å tenke slik. Og..du er nok ikke alene, ikke den første som kommer alene og du blir nok ikke den siste.

Jeg vet ikke hvorfor du ønsker å gå alene - eller hvordan din kommende bf vil ta i mot et slikt ønske/behov, men jeg mener som sagt at det er du som skel fysisk gjennom dette, og det er derfor du som må eie "regien" både før og under fødsel. Det finnes jo andre måter i involvere faren på, f.eks bed å være flink til å fortelle hva som blir sagt og hva du tenker om det du snakker med føden om...

Skrevet

Klart du kan gå alene!

Skal selv ha forløsnings-samtale på sykehuset neste uke, og vil aller helst ha med samboeren, men det lar seg muligens ikke gjøre. I så fall går jeg alene.

Gjør det som er best for deg, og bry deg pent lite om hva du tror andre mener og tenker.

Vil samboeren din veldig gjerne være med?

I så fall har dere vel litt å snakke om, men det er fremdeles du som skal føde og jeg mener det er ditt valg.

Lykke til!

Skrevet

Hei.

Samboeren min er egentlig ikke så veldig interresert i å være med, er sikkert ikke så veldig spennende for han. Hvis det ikke er et "must" at man må ha med bf, så tror jeg at jeg går alene heller. :) Tror nok at det blir lettere for meg også! =)

Takk for svar! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...