Mammaen til Isak Skrevet 5. mai 2008 #1 Skrevet 5. mai 2008 har en god oppskrift de vil dele? gjerne en saftig en med masse deilig glasur/krem..)
Gjest Skrevet 5. mai 2008 #4 Skrevet 5. mai 2008 Slang sammen en sjokoladekake i går når sambo var fysen som ble ganske god takket være toro hehe Hadde en sånn toropose liggende og den langpannen er ganske god faktisk. Så laget jeg glasur litt sånn på feelingen siden jeg ikke fant noen oppskrift. Tok et sted mellom 100 og 200 gram smør, smeltet ca 150 g freia dronningsjokolade i smøret, hadde oppi et par ss kaffe, så blandet jeg i melis til glasuren fikk passe konsistens, lot den avkjøle seg litt og hadde oppi et halvt egg før jeg tok den på kaka. Glasuren ble faktisk utrolig god og jeg angrer nå på at jeg ikke tok ordentlige mål å skrev den opp hehe..
Masaili <3 Skrevet 5. mai 2008 #5 Skrevet 5. mai 2008 Denne er knallgod!!!! Mokkakake: 100g margarin 200g sukker 1 stort egg 1/2 pl.kokesjokolade 1 dl sterk kaffe 3/4 dl kremfløte 250g hvetemel 2 ts bakepulver Rør margarin og sukker hvitt, tilsett deretter egget. Smelt sjokolade i kaffen og fløten. Avkjøl, og bland vekseslvis med mel og bakepulver. 22 cm form, stekes på 180 grader. Glasur: 50 g margarin 250g melis 1/2 pl kokesjokolade 3 ss sterk kaffe 1 egg Smelt smør og sjokolade i kaffen, bland deretter inn resten.
Kvitrebekk Skrevet 5. mai 2008 #6 Skrevet 5. mai 2008 Bakte sjokoladekake til dåpen i går. Den er veldig god, men har ikke glasur da. I stedet er den myk og god i midten-ikke helt gjennomstekt liksom. Jum jum. 250 g sjokolade og 250 g smør. Dette smeltes over svak varme. Sammen. Pisk lett 4 egg og 200 g melis. Rør inn sjokoladen og smøret. Vend deretter inn 125 g hvetemel. Dekk bunnen av springformen med bakepapir. Stekes på 200 grader i 20-25 minutter. Veldig god med krem til :-)
Zitro Skrevet 5. mai 2008 #7 Skrevet 5. mai 2008 har ingen oppskrift, bare et tips... Sjekk at oppskriften du bruker har kokesjokolade i seg, IKKE kakao bare... Det er dem kakene med kokesjokolade og litt kaffe i seg som er skikkelig gode!!!
Gjest Skrevet 5. mai 2008 #8 Skrevet 5. mai 2008 Denne er veldig god og myk. bliver best om den bakes dagen før http://www.kakemonsen.no/sider/vis.asp?id=1392
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå