Gå til innhold

Sjalusi..what to do???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er blitt kjempe sjalu pga utroskap og brutt tillit.

Har flyttet fra bf pga at han var utro,og skjulte ting for meg.

Nå sitter jeg her og vurderer på hvilken retning jeg skal ta..

Er det mulig å jobbe med sjalusien,for å dempe den ekkle følelsen??

Noen her som har klart det?

Jeg har jo mest løst at vi skal være en familie,men det er vanskelig å bo sammen med han når jeg nærmest er blitt et paranoid uhyre...sjalu for alt og ingenting..:/

Er villig til å tilgi utroskapet..

Er så i villrede her...

Kan noen fortelle meg hvordan man bekjemper sjalusi?????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dra ham med i parterapi og se om dere klarer å ordne det.

Skrevet

Min samboer var utro for 1 år tilbake, og vi gikk til familierådgivning i tiden etterpå og jeg syns det hjalp utrolig mye.

Hadde det ikke vært for de rådene vi fikk der så tror jeg aldri at jeg hadde greid å gå videre.

Jeg er fremdeles sjalu (var det ikke før han var utro) og regner med at det vil ta tid å bygge opp tilliten til han igjen.

Men han er fullt klar over dette, og gjør alt for at jeg skal føle meg trygg på han :)

Og jeg må ta meg selv i nakken, for jeg vet at jeg er urettferdig sjalu til tider.

Masse lykke til =)

Skrevet

Pusetøsa..Akkurat slik er det med meg,var ikke det før dette skjedde.

Nå kjenner jeg det ugger inni meg for alt og ingenting..kjenner jo at dette ikke er normalt!Huff.....

Tro om jeg skal foreslå parterapi hvis han vil at vi skal fortsette ilag.

Han har jo gitt meg løfte om at slikt ikke skal skje igjen,og at han vil gjøre alt for at jeg skal kunne stole på han.

F... hvor vanskelig dette er! :(

Skrevet

Du sier at du kjenner at dette ikke er normalt... Jeg vil påstå at de følelsene du har er HELT normale. Den du elsker og stolte på har brutt den tilliten dere hadde dere i mellom. Klart man blir redd etterpå, tillit må fortjenes.

Men du har nok rett i at sjalusien nå er ubegrunnet, og jeg synes det er flott at du ser det selv og ønsker å gjøre noe med det. Velger du å tilgi utroskapen må du også legge dette bak deg. Kanskje en terapeut kan hjelpe? Lykke til.

Skrevet

Hvordan oppdaget du utroskapet? Jeg har stor tro på en ny start med de som innrømmer utroskap selv. Men de som blir ferska (og i tillegg har mye dritt i skittentøyet) er det bare til å ta rennafart og gi et durablig spark i ræva ut.

Skrevet

Det som er greit med parterapi er at både han og du får gode råd om hvordan dere skal greie å takle dette sammen.

Jeg var VELDIG sint, frustrert og forbanna når vi begynte å gå der, gikk der 1 uke etter han var utro da, så jeg var i sinna fasen! hehe....

Men rådgiveren min fikk meg inn på "rett spor", slik at jeg greide å takle tingene bedre og ikke lot sinnet mitt ta helt over.

Og samboer fikk grei beskjed på hva som var i vente. For det er ikke lett å være den som har vært utro heller, selvom vi som ble sviktet føler at den utro parten fortjener all dritt i hele verden :P

Han har vært på 1 fest etter han var utro, og da fordi han gikk med en av mine bestekompiser som JEG stoler 100% på, hehe... (alene på fest, uten meg da)

Merker jo selv at det stikker godt i meg bare jeg ser han snakker med en annen jente når jeg henter han på f.eks jobben, men jeg biter det i meg fordi jeg vet at jeg da er "urettferdig" sjalu og jeg vil ikke ødelegge det vi prøver å bygge opp igjen.

Jeg kan heller ikke holde mannen i fengsel, så jeg må lære meg selv å takle sjalusien og prøver å stole på han igjen =)

Stooor trøsteklem til deg, det er ubeskrivelig vondt men det kan ordne seg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...