Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spørr her jeg...

Vi har hatt en katt i snart 8 år. Nå mistrives den veldig hos oss pga eldste jenta vår lar den ikke være i fred. Den har begynt å tisse over alt og har dessuten gått mye ned i vekt.

Vet noen hvor man kan omplassert en katt? Eller bør jeg avlive den siden den er såpass gammel?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan sjekke om det er en dyrevernsorganisasjon i nærheten som tar i mot, men ville heller anbefalt deg å ta dette opp med elste jenta og si at pus blir syk hvis han ikke får være litt i fred. Og at han kommer til deg når han vil kose.

Samt å prøve å få tak i god mat hos en vetrinær evt. ta en sjekk og se om ikke det er andre ting som gjør at han tisser over alt og går ned i vekt...

Ønsker ikke å annbefale å ta livet av en katt så lenge den kan ha et bra liv videre. Dersom den var alvorlig syk og hadde smerter hadde jeg heller tenkt tanken, men ikke før.

Skrevet

Dette her bør du absolutt ta opp med jenta di. Er da virkelig ikke rettferdig å ta livet av katten bare fordi jenta di ikke klarer å la den være i fred. Dette er noe hun faktisk må lære seg, man skal ha respekt for dyr.

Skrevet

Synes det høres ut som om katten er syk og ikke misfornøyd.

Når dere først har tatt ansvaret for en katt synes jeg at dere skylder den å i det minste prøve å omplassere den. Hva med å henge opp plakater på butikker ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...