Gjest Rebel & frøken ledning Skrevet 5. mai 2008 #1 Skrevet 5. mai 2008 Jeg har hatt kjøretime i dag, og da må jeg jo ha barnevakt... Så sambo kjørte henne til svigermor i dag tidlig, og tar henne med hjem fra jobb etterpå... (Svigermor har ikke bil i dag så hun kan ikke kjøre henne opp her, og det blir et evinnelig styr hvis jeg skal ta bussen opp og hente henne) Og jeg savner henne så utrolig mye... På torsdag er permisjonen min ferdig, og jenta skal være hos svigermor om dagene. Jeg skjønner ikke hvordan jeg skal overleve på jobb jeg, være borte fra henne lenge... Og hva med de dagene når jeg jobber sent da, og sambo tar henne med om morgenen,... så får jeg jo ikke sett henne hele dagen... hvordan taklet dere det når dere begynte i jobb etter permisjon?
Gjest Rebel & frøken ledning Skrevet 5. mai 2008 #2 Skrevet 5. mai 2008 Ingen som vil fortelle om hvordan det var å begynne i jobb igjen?
♥ 2 prinsesser ♥ Skrevet 5. mai 2008 #3 Skrevet 5. mai 2008 Jeg syntes det gikk ganske greit. Var så travelt på jobb at jeg ikke hadde tid til å tenke så mye. Verre dersom jeg reiste bort eller dro på fest :-)
Gjest irismor Skrevet 5. mai 2008 #4 Skrevet 5. mai 2008 Det var det beste jeg hadde gjort på lenge. Var så deilig å starte å jobbe igjen. Eneste jeg var ikke helt fornøyd med løsningen vi hadde frem til vi fikk barnehageplass.
Gjest Skrevet 5. mai 2008 #5 Skrevet 5. mai 2008 SKla være ærlig å si at jeg misunner deg faktisk....men jeg er jo 3 barns mamma og litt lutalei av å være hjemme ;-) Tro meg, de fleste voksne OG barn har faktisk godt av det i det lange løp vil jeg si....for an blir faktisk lei av å gå hjemme med barn også, de fleste i hvertfall.
brooklyn Skrevet 5. mai 2008 #6 Skrevet 5. mai 2008 jeg synes det var deili gå begynne i jobb igjen. Lille sjefen var hjemme med pappaen sin hele sommeren før han begynte i bhg og jeg fikk prate masse med voksne mennesker og gjøre den jobben jeg kunne og var flink i. Synes det var digg. Og at lille sjefen kom stabbende mot meg med KONGEGLISET da jeg kom hjem fra jobb, det var deilig. Og pappaen sendte ca 5 mms'er hver dag, så jeg følte at jeg var med hele tiden likevel.
Hufsla Skrevet 5. mai 2008 #7 Skrevet 5. mai 2008 det er selvfølgelig tungt til tider. Jeg leverer ungene i barnehagen om morran, og vet at jeg ser de ikke igjen før neste morgen.. Men sånn er det når man jobber turnus. Det beste tipset er å benytte dagene godt. På jobb går jo tiden somregel fort uansett, men hjemme kan du fort sette deg til å sture. Planlegg hva du skal gjøre, enten sove lenge, gå til frisør og slike ting, eller gjøre huslige sysler. Det være seg skippertak i klesskap og kott, det kan være vanskelig når barnet er hjemme, eller bare støvsuge eller gjøre rent. Bake, lage middag til far og barn når de kommer hjem, eller store porsjoner til å ha i frysa når tiden ellers er knapp. Jeg føler at jeg benytter tiden mer effektivt når jeg først er sammen med barna, da prioriterer jeg lek og kos med dem, alt husarbeid ble jeg jo ferdig med på dagen i går hvis du skjønner. Jeg føler meg faktisk som en bedre mor etter at jeg begynte å jobbe igjen:-)
Gjest Skrevet 5. mai 2008 #8 Skrevet 5. mai 2008 hahaha rart hvor forsjellige vi er da..hehe! helt greit her i gården, begynnte i full jobb når gutten min var knappe 8 mnd og det var helt fantastisk!! rett og slett! lykke til! og ikke glem at det er deg det er værst for, ikke snuppa
Gjest Rebel & frøken ledning Skrevet 5. mai 2008 #9 Skrevet 5. mai 2008 Takk for svar=) Ja, jeg skal prøve å benytte tiden godt når jeg jobber senvakter, slik at jeg kan sette av mest mulig fritid til mini, når vi begge er hjemme=) Det er godt å høre at folk har positive erfaringer her da, så det ordner seg nok=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå