Dronningen! Skrevet 5. mai 2008 #1 Skrevet 5. mai 2008 Hvordan gjør deres barnehage/dere foreldre ang dette? Inviterer dere alle guttene/jentene? Inviterer dere etter alder? Eller hvem barna leker mest med? Får barna bestemme hvem som skal inviteres eller bestemmer dere? Legger dere invitasjonen i sekken/postkassen hjemme hos de inviterte om ikke alle på avdelingen er invitert? Hadde vært fint å høre deres tanker rundt dette fordi jeg synes barnehagen er litt lite gjennomtenkte i vårt tilfelle.
Gjest sug lut fet ballade Skrevet 5. mai 2008 #2 Skrevet 5. mai 2008 Inviterer de jentene og guttene det er naturlig å be pluss noen utjevningsmandater- de hun leker mest med pluss et par hun leker fint med de gangene det skjer. Ikke aktuelt å invitere alle, men hvis det er sånn at det er en eneste av de store jentene som ikke faller automatisk inn i "naturlig"-kategorien så ber vi selvsagt henne også. Inviterer på mail/tlf.
Bare jeg er meg :o) Skrevet 5. mai 2008 #3 Skrevet 5. mai 2008 Nå går eldste på skolen og da er det alle gutta i klassen Da han gikk i bhg fikk vi ikke henge invitasjonen på plassen.De ble levert til personalet som leverte til foreldrene.Da han var minst på stor avdelig ba vi alle de minste.Jenter og gutter. Da han var 4 ba vi alle guttene på avdelingen. Da han var eldst ble kun de største gutta invitert, Hvordan gjør de det i bhd til ditt barn da?
Gjest -<<- Skrevet 5. mai 2008 #4 Skrevet 5. mai 2008 Barnehagen vår liker ikke at man formidler bursdagsinvitasjoner gjennom dem, men er flinke på å skaffe telefonnr/e-postadresser om man skulle behøve det. Vi inviterer de ungene vil ha her, og justerer om det skulle medføre at én på årskullet/avdelingen e.l ramler vekk. Vi forholder oss ikke til kjønnet på gjestene. Bruker å invitere per e-post eller telefon.
Dronningen! Skrevet 5. mai 2008 Forfatter #5 Skrevet 5. mai 2008 De er 18 barn på ehnnes avd. , 9 av hvert kjønn. Hittil så har hun blitt invitert i 3 bursdager. På fredagen kom hun gråtende til meg i b.h og sa at hun aldri fikk invitasjon, samtidig som jenta på plassen ved siden hadde fått to stk. Jeg er klar over at man ikke kan be alle men da bør man ta litt hensyn tiol de som ikke er invitert. Spurte de ansatte i dag om de kunne be foreldrene om å legge invitasjonene i postkassen eller i sekken men det gikk faktisk ikke. Barn måtte nemlig lære seg at man ikke kunne være med på alt.
Gjest sug lut fet ballade Skrevet 5. mai 2008 #6 Skrevet 5. mai 2008 Det høres utrolig feigt ut fra barnehagens side. Dere kan jo ta igjen ved å gi gave til bare to av de ansatte til sommeren, og så forklare læringsaspektet. Ungen her er på avdelingsløs barnehage med 30, ¨så alle vil aldri være aktuelt, men det pleier å ordne seg veldig greit så lenge man ikke deler ut nydelige invitasjoner til de utvalgte få...
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 5. mai 2008 #7 Skrevet 5. mai 2008 I barnehagen våre så feires enten dagen i barnehagen med alle barna, hjemme hos barnet som har bursdag med ALLE barna i barnehagen og de ansatte i barnehagetiden, eller man inviterer alle dersom det deles ut invitasjoner i hylla.. Om man bare skal invitere noen så sender man invitasjon i posten for å slippe slike situasjoner som jenta de opplevde!! Synes det var utrolig frekt svar du fikk. Selv så lånte vi barnehagen på en lørdag og hadde stort selskap med alle barnehagebarna og andre venner av lille. Stor suksess.
Gjest Skrevet 5. mai 2008 #8 Skrevet 5. mai 2008 det var faktisk en glimrende idè og gi gave til bare noen av de ansatte:)
Gjest sug lut fet ballade Skrevet 5. mai 2008 #9 Skrevet 5. mai 2008 Ikke sant? Mange leksjoner man kan få gitt tilbake på den måten.
Gjest Skrevet 5. mai 2008 #10 Skrevet 5. mai 2008 tenk deg å være flue på akkurat den veggen når gavene overreskkes og noen får lang nese:) ahhhhh hadde betalt inngangspenger for å oppleve noe sånt tror jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå