Gå til innhold

Barnehage og bursdagsinvitasjoner.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan gjør deres barnehage/dere foreldre ang dette?

Inviterer dere alle guttene/jentene?

Inviterer dere etter alder? Eller hvem barna leker mest med?

Får barna bestemme hvem som skal inviteres eller bestemmer dere?

Legger dere invitasjonen i sekken/postkassen hjemme hos de inviterte om ikke alle på avdelingen er invitert?

Hadde vært fint å høre deres tanker rundt dette fordi jeg synes barnehagen er litt lite gjennomtenkte i vårt tilfelle.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen invitasjoner i bhagen så lenge ikke alle er invitert.

Men har enda ikke hatt bursdag med unger fra barnehagen, bare familie og lekekamerater fra nabolaget. Der vi bodde var det ikke tradisjon for å be fra barnehagen.

Skrevet

I vår bhg. Må vi levere invitasjon i poskassen til de som skal komme.

Det er bare lov å legge invitasjon i hylla/sekken om alle er invitert.

Dette fordi det blir mye snakk om bursdag, og da er det ikke gøy at det står 4 stk som ikke får komme:o(

Vi bruker å invitere hele avdelingen.... Jeg liker ikke å utelate noen:o)

Gjest dagdrømmer
Skrevet

Hos oss skal ikke invitasjonene deles ut i barnehagen, vi sender dem privat. Jenta vår på 4 fikk bestemme selv, men vi har jo en viss peiling på hvem hun leker mest med og foreslo disse ungene for henne. Men hun ville ikke ha så stort selskap. Regner med at hvis hele avd hadde vært invitert hadde vi lagt innbydelsene i skapene i b.hagen

Skrevet

Unga er delt inn i basegrupper etter hvilket år dem er født. Så her bes "riktig kull" om en kan si det på den måten.

Innbydelser legger i barnas "postmapper" som henger på plassene deres.

Skrevet

Takk for svar...

Lurer på om jeg må printe ut denne slik at de ansatte ser at ting blir praktiskert anderledes i andre barnehager.

Jeg luftet samme tanken som dere har for de ansatte men fikk til svar at vår 4- åring (snart) måtte lære seg at man ikke kunne bli med på alt.

Skrevet

Står beskjed på tavla om at hvis ikke alle er invitert, så vil de ikke ha invitasjoner i barnehagen. Jenta mi er eneste jente på avdelingen hennes som fyller tre år(de andre er eldre) , og hun har blitt invitert i to bursdager nå. Jeg er veldig glad for det, for har vært litt bekymret for om hun ville bli holdt utenfor fordi hun er eneste som er født i 05.

Skrevet

Kiwi80

Det er akkurat det som er tilfelle med mitt barn også. De er 18 barn på ehnnes avd. , 9 av hvert kjønn. Hittil så har hun blitt invitert i 3 bursdager. På fredagen kom hun gråtende til meg i b.h og sa at hun aldri fikk invitasjon, samtidig som jenta på plassen ved siden hadde fått to stk. Jeg er klar over at man ikke kan be alle men da bør man ta litt hensyn tiol de som ikke er invitert.

Spurte de ansatte i dag om de kunne be foreldrene om å legge invitasjonene i postkassen eller i sekken men det gikk faktisk ikke. Barn måtte nemlig lære seg at man ikke kunne være med på alt.

Skrevet

Synes de lærer at de ikke kan bli med på alt hjemme jeg da:o))

Dessuten er det forskjell på å lære at man ikke kan være med på alt, og det å bli utelatt:o(

Men det er noe med det man ikke vet.

Det er sikkert bursdager som Storebror ikke har vært invitert i. Men det vet vi ingen ting om, for vi ser jo ikke invitasjonene.

Skrevet

Helt enig med deg.....

Hun blir utelatt pga alder, hva blir det neste? Pga hår/hudfarge, briller osv...

Fikk beskjed av ene assistenten at når hun ble litt større kom hun til å bli invitert oftere !?!. Kan ikke fatte at hun som har så lang fartstid i barnehage kan tenke slik. Jeg sa at det vil jo aldri en 3-4 åring akseptere, hun har jo ikke begrep om tid i det hele tatt.

Skrevet

Barnehagen vår vil ikke ha invitasjoner delt ut i barnehagen så lenge ikke alle er invitert. Med alle mener de hele avdelingen, alle jentene på avdelingen eller alle guttene på avdelingen.

Personlig synes jeg det er velig lite gjennomtenkt av foreldrene om de leverer ut invitasjoner i barnehagen når ikke alle er invitert. Må være utrolig sårt for de stakkars barna som sitter der uten noen invitasjon.

Og det å legge invitasjoner i barnets hylle holder ikke.

Er kjempe glad for at vår barnehage vil at sånt skal sendes i posten om ikke alle er invitert.

Skal bli spennende å se når snuppa mi blir gammel nok til å bli invitert i bursdag sånn, hun er den eldste fra sitt kull så hun er liksom midt mellom alle de andre i alder. Endel større enn de andre 06 barna, men mye mindre enn 05 barna.

Skrevet

Jeg har hatt barn i 3 forskjellige bhger og alle stedene praktiserer de privat innbydelse til bursdag. Jeg fatter ikke at det ikke er i barnehagens interesse også. Jeg synes du skal ta det opp med foreldrekontaktene slik at det eventuelt blir et tema på neste foreldremøte, eller at bhg løser det i forkant enkelt og greit.

Bursdag er et privat arrangement og har ergo ikke noe med barnehagen å gjøre.

Skrevet

Takker for svar.... Godt å se at andre er enige:o)

Jeg har jobbet med barn siden 86 og aldri vært borte i slik måte å gjøre det på.

Det jeg reagerer mest på er at de ansatte liksom vil at hun skal akseptere at slik er det. Hvordan kan man forvente det av et lite barn? (Når til og med jeg reagerer på vegne av henne)

Assistenten mente at barna pratet jo om det allikevel så en invitasjon fra eller til måtte hun faktisk tåle.

Nei det trenger faktisk ikke barn, de trenger ikke å bli utelatt med en voksens persons velsignelse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...